Wat betekent "een tweede jeugd" voor jou?

Bijvoorbeeld voor als je al wat ouder bent?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
4.9K

Het beste antwoord

Alles van vroeger over doen, maar dan met meer rust overzicht en ervaring.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kort, bondig, en mee eens...>+1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
de enige met een beetje positief antwoord! thanks ;-)

Andere antwoorden (7)

Er is geen tweede jeugd, sorry... En in feite is er zelfs geen eerste jeugd, wat er is, is leven... Jeugd is maar een definitie, tweede jeugd al helemaal...

Het betekent niets voor me, terwijl ik er al wel bijna recht op heb, statistisch ben ik al over de helft van mijn leven...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ouder worden doe je maar één keer, en je doet het altijd voor de eerste keer.

Een tweede jeugd is er niet. Als je opnieuw onbekommerd wilt leven, moet je dat gewoon doen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tot nu toe niets...
Ik heb mijn eerste jeugd nog niet afgerond. Ben nog steeds speels, impulsief, jong van geest en ondeugend.
Ik kan me nog niets bij een tweede jeugd voorstellen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In mijn omgeving ken ik mensen die hun tweede jeugd invullen met de aanschaf van een stoere motor of nog ingrijpender een nieuwe vriendin, daarbij hun eerdere partner en leven bij het oud vuil zettend.
Zij spreken dan zelf van hun tweede jeugd, het leven voelt voor even weer zoals het was toen ze 18 waren.
Zelf heb ik geen tweede jeugd nodig, ik werd wel ouder maar voel me nog altijd jong. Letterlijk ben ik nu begin 50, maar in mijn hoofd voel ik me jonger. en dat is eigenlijk nooit veranderd.
Ik voel me prima in het leven waarin ik nu ben en wat nog beter is, is dat ik veel wijzer ben geworden door heel veel ervaringen in dit leven achter me. En mijn levensstijl of instellingen zijn onveranderd zo dat ik blijf genieten en opzoek ben naar nieuwe uitdagingen zonder de prachtige herinneringen en ervaringen van vroeger los te laten.
Ik genoot toen ik 18 was, ik geniet nu nog steeds....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Helemaal niets! Mijn eerste en enige jeugd kan al bijna in de geschiedenisboekjes(als ik belangrijk was geweest) bijgeschreven worden!
Mijn geest is(hoop ik) nog steeds jeugdig en past niet bij de oude kop,die ik in de spiegel zie!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik geloof niet in een tweede jeugd. Ik denk dat dit uitgevonden is voor die mensen die zich eeuwig jong willen blijven voelen, omdat ze niet willen weten dat het leven eindig is.
Je moet gewoon zoveel mogelijk uit je leven halen, in alle levensfasen die je hebt. Houd je geest jong en alert, dat is veel belangrijker.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Behoort tot de klasse opmerkingen van ‘Je bent zo oud als je je voelt’. Grotere onzin heb ik nog nooit gehoord.
Een ‘tweede jeugd’ is al even grote onzin. Als iemand het daarover heeft, dan haak ik meteen af.
We laten hierbij dan nog onbesproken of je jouw jeugd wel over zou willen doen. Ik niet, ondanks alle goede dingen en de weinige s;echte dingen. Ik den dat de omstandigheden van mijn jonge jaren zoveel beter waren dan de omstandigheden van de jeugd nu.