De pil doorslikken kan geen kwaad, zeggen ze, hoe kan het dan dat ik er ernstige buikpijn en koorts van krijg?

Ik slik de pil altijd 3 strips door (Microgynon 20) zonder problemen. De laatste keer heb ik 5 strips doorgeslikt en kreeg ik pijn in mijn onderbuik. De buikpijn werd heviger in de loop van 2 weken, ik kreeg lage rugpijn, een opgezette buik en ik kreeg koorts en steken in mijn borsten. Ik ben naar de dokter geweest: geen ontsteking, geen bijzonderheden. Een stopweek ingelast: de koorts zakte af en de hevige pijn rond m'n baarmoeder en de rugpijn verdwenen. Het was alsof m'n baarmoeder heel de tijd op ontploffen heeft gestaan. Ik snap er niets van dat er zo makkelijk gezegd wordt dat lang doorslikken geen kwaad kan. Zijn er meer vrouwen die dit krijgen van lang de pil doorslikken?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
25K

Antwoorden (4)

ik vind dit nogal heftig,dus heb mijn zwager,die arts in het ziekenhuis is,het gevraagt wat hij van jouw verhaal vind...eerlijk gezegt schrok hij ervan dat jij de pilnormaal al 3 keer doorslikt maar nu 5 keer!!!!!!!!!!!!!hij zei:ik kan het heel technisch uit gaan leggen maar daar heeft zij niets aan,simpel gezegt kun je de pil best wel eens doorslikken maar ik vind 1 strip extra genoeg,5 keer is echt uit den boze,je maakt je hele lichaam in de war met deze capriolen en je lichaam raakt helemaal de weg kwijt van zijn bioritme....daarom die pijn!!!het was een noodkreet van je lichaam!!!!laat je lichaam even weer volledig herstellen en neem de eertse 3 maanden gewoon netjes 1 strip en dan je periode.......maar als het niet hoeft niet meer als 2 achter elkaar!!!!anders kun je echt nare situatie's creeeren
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als ik je verhaal zo lees, zou het niet verstandig zijn om zolang de pil door te slikken. Heb het ook eens gedaan, 1 maand doorslikken omdat ik op vakantie was. Maar 5 keer is wel erg veel, vindt je niet???
De pil doorslikken kan dus geen kwaad, maar je moet ook niet overdrijven.
TE is altijd te veel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat het voor jou blijkbaar wel kwaad kan.

Mensen zijn niet allemaal gelijk. Daarom krijgt de één wel bepaalde bijwerkingen van medicijnen en de ander niet. En heeft de ene vrouw geen centje pijn als ze de pil permanent doorslikt, een tweede wel, en is voor de derde de pil überhaupt geen geschikte anticonceptie vanwege veel te grote gevolgen voor de vruchtbaarheid.

Leer hiervan: voor jou is (lang) doorslikken geen optie. Las dus regelmatig een stopweek in.

Als je echt zo graag wil dat je minder vaak of zelfs niet ongesteld wordt, is een andere vorm van anticonceptie voor jou misschien geschikter. Bij de Mirena-spiraal krijg je bijvoorbeeld veel minder hormonen binnen (dus hoogstwaarschijnlijk niet de bijwerkingen die je nu hebt ondervonden) terwijl veel vrouwen die dit gebruiken niet of nauwelijks ongesteld worden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik slik de pil steeds 6 strips door, dan laat ik de menstruatie komen en vervolgens slik ik weer 6 strips achter elkaar door. Dit is op advies van de huisarts omdat ik enorme migraine heb. Ik heb totaal geen last van nare bijverschijnselen en doe dit zo al jaren.