Ik wil Beginnen aan de pil, binnen hoeveel tijd is die vertrouwelijk?

Ik ben 17 jaar en wil beginnen aan de pil, binnen hoeveel tijd is die vertrouwelijk? Krijg je dat als recept van de huisarts en zit pricacy ook hier aan gebonden? Ik wil namelijk dat mijn ouders het weten voor dat ik 18 word ( nog 3 maanden wachten dus ). En ik heb gehoord dat je vanwege de hormonen dikker word, is dit waar? Of verschilt dat per mens.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Betrouwbaar ;) ik slaap half.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De huisarts zal dit vertrouwelijk behandelen, maar als je nog in het ziektekostenpakket bij je ouders zit kan het zijn dat ze daarvan een kleine factuur krijgen.

Antwoorden (4)

de pil is betrouwbaar na de eerste maand. je krijgt het inderdaad via de huisarts, en volgens mij is dat vertrouwelijk, maar dat kun je nog even van te voren aan de arts of assistente vragen. je kunt er inderdaad wat van aankomen en dat hengt altijd van de persoon af
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De eerste maand dat je de pil slikt moet je daarnaast nog een ander voorbehoedsmiddel gebruiken. Nadat je een maand de pil geslikt hebt krijg je een bloeding (menstruatie) en daarna kan je pas stoppen met het extra voorbehoedsmiddel. Als je naar je huisarts gaat dan krijg je van hem het recept, waarna je gewoon bij de apotheek de pil kunt gaan halen. Je ouders merken hier niets van, want zowel de huisarts als de apotheek heeft een beroepsgeheim. Je wordt van de pil niet echt dikker, maar eerder wat ronder en zwaarder, eigenlijk vrouwelijker dus. Maar, je hoeft echt niet bang te zijn dat er zomaar ineens 10 kilo bij gaat komen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij het starten met een nieuwe strip op de eerste dag van de menstruatie is hij meteen betrouwbaar. Op de bijsluiter van de pil staan vaak nog details.

http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/seksualiteit/35143-de-werking-van-de-anticonceptiepil.html

Bij de basisverzekering is sprake van een verplicht eigen risico. Dat houdt in dat u bij zorgkosten die onder de basisverzekering vallen het eerste deel dat u jaarlijks declareert (het eigen risico bedrag) zelf dient te betalen. Dit geldt ook voor de kosten van de anticonceptiepil voor zover deze onder de basisverzekering vallen. Omdat de anticonceptiepil alleen onder de basisverzekering valt als je 21 jaar of jonger bent en er alleen een eigen risico bestaat voor volwassenen, is het eigen risico bedrag bij anticonceptie alleen van belang voor pil gebruikers die ouder zijn dan 17 en jonger dan 22.

http://www.homefinance.nl/zorgverzekering/voorwaarden-zorgverzekeringen/anticonceptie.asp
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
klopt, als je op de eerste dag van je menstruatie begint met de pil dan is ie per direct betrouwbaar. anders moet je twee weken aanvullende dingen als condoom gebruiken, of geen sex hebben.
De dokter heeft een beroepsgeheim, dit houd in dat ie niet zomaar alles over iedereen aan iedereen mag vertellen. Wel staat er in de wet dat je ouders tot je 18e verantwoordelijk zijn, zouden ze wat vermoeden en de dokter vragen, zal hij eerlijk tegen je ouders moeten zijn.
Je kan het ook gewoon met ze bespreken, pap mam ik wil/ben aan de pil. (zeg desnoods dat je erge last hebt van menstruatie pijn en naar de dokter wil....)
Houd er wel rekening mee dat de pil beschermt tegen zwangerschap maar niet tegen soa`s. Als je geen vaste relatie hebt, is het verstandig om toch naast de pil een condoom te gebruiken.