Ben ik op de goeie weg met Afvallen...?

Ben ik goed bezig..? S'ochtens als ontbijt eet ik Cornflakes, middag 4 crackers met tomaat,komkommer en soms kaas.. (als tussen door soms een Muesli reepje..)En Als avond eten salademix... En ik probeer er bij ook is te sporten... Ohja niet te vergeten ik drink zowat alleen maar water .. Ben ik op de goeie weg.. Of weten jullie nog wel iets beters voor mij..? Alvast bedankt..

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ritsuka
12 jaar geleden
waarom crackers? daar zit geen voedingsstoffen in.. pak een fatsoenlijke volkorenboterham.
Ritsuka
12 jaar geleden
eet je ook wel eens wat anders dan salade? want als ik het zo lees eet je best wel weinig.
wat is je lengte, gewicht en leeftijd?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Omdat een cracker na mijn weten gezonder is en zit je ook vol.. Ja ik ben er al een week mee bezig en tot nu toe alleen dat gegeten.. En savonds idd salade mix.. Ik ben 20.. 165cm ,80kg..
Ritsuka
12 jaar geleden
ik weet alleen van mijzelf dat ik met een cracker na 5 minuten alweer honger heb. Probeer wat meer af te wisselen met wat je eet, anders kom je voedingsstoffen tekort.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oké bedankt!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Beste moess, als jij dit dieet voor de rest van je hele leven vol kan houden dan ben je best aardig beter. Maar snak je naar normaal eten zou ik ermee stoppen.
Blijf sporten!! En ga elke dag gewoon gezonde dingen eten die je de rest van je leven wil blijven eten en af en toe ook eens ene patatje, dat kan heus geen kwaad.
Ritsuka
12 jaar geleden
Een leven lang crackers en sla houd niemand vol, en het is ook zeer ongezond. Door het eenzijdige en weinige eten kom je allerlei voedingsstoffen tekort.

Antwoorden (10)

Hangt af van jou:
- gewicht
- lengte
- groei
- leeftijd
- voldoende slaap
- afwisselend eten, of eet je alleen salademix s'avonds

Verder zou ik s'ochtends zmeer eten. Brood/fruit. Alleen cornflakes is niet gezond. Meer fruit eten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ben 20jaar.. 165cm.. 80kg...en over slaap ik val altyd laat in slaap en moet sochtens vroeg op.. Weet jij maybe een iets betere gezondere eetschema?
Ritsuka
12 jaar geleden
ik zou eerder gaan slapen ook, is bewezen dat het beter is voor je gewicht.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja duh dan eet je minder maar veel slaap is slecht voor je stoelgang dus ook voor je gewicht. Mensen die vroeg opstaan zijn fitter en gezonder. Acht uur per dag slaap is genoeg.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik vind cornflakes ook erg lekker 's ochtends, maar mag het van mezelf alleen in het weekend. Er zit te weinig in om een dag op te starten als je vanalles moet. Mijn alternatief is Brinta, dat eet ik door de week, want brood gaat er niet echt lekker in 's ochtends. En altijd ook fruit erbij.
Kijk naar de voedingsstoffen want ik zie geen koolydraten hier. En die heb je wel nodig om je metabolisme op gang te houden! Misschien even op internet kijken naar verantwoordelijke dieeten? Want dit is te weinig:crashdieet. Waardoor je in het jojo effect komt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoezo geen koolhydraten?
En die crackers dan?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Crackers, cornflakes, mueslireep... Allemaal boordevol koolhydraten.
Vlees
sporten vier uur per week
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je eet te weinig. Zo komt de stofwisseling op de waakvlam stand. De verbranding moet omhoog! Dus meer eten. Meer eiwitten, zoals zuivel. Probeer iedere 2 uur iets te eten. Een appel, kommetje kwark, een eitje, enz. Eet goed en gevarieerd, maar niet te veel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
plusje
Misschien ben je wel op de goede weg met afvallen.

Maar daar schiet je niks mee op.

Als je 20 bent kun je makkelijk 10 kilo afvallen.
Over een paar jaar zal dat weer nodig zijn:
dan moet je 15 kilo afvallen.
En als je 40/50 bent heb je - dikke kans - een overgewicht van 20 kilo.

Want afvallen is het probleem niet.
Dit eetpatroon ga je gewoon niet volhouden,
dus als je afgevallen bent
en weer gewoon gaat eten
kom je nog sneller weer aan.

Het helpt niet als ik dat zeg, dat weet ik ook wel.

Bron: eigen ervaring met afvallen en lijnen en sporten en weer afvallen etc. etc. en dat 35 jaar lang.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Probeer meer te gaan eten. Als ik het zo bekijk kom je niet aan de 1500kcal. Deze heeft je lichaam nodig om te blijven verbranden.
Het risico dat je loopt als je te weinig eet, is dat je lichaam in de bespaarstand gaat en alles gaat opslaan wat het binnen krijgt. Dat heeft dus een averechts effect.
Daarnaast eet je niet gevarieerd, je krijgt dan te weinig voedingsstoffen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In mijn bio boek op school staat wanneer je wilt afvallen blijf gewoon eten en ga meer sporten
Als je een tussendoortje neemt eet dan niet te veel en geen chips of cola ga met je fiets of lopend naar school/werk
Dan val je snel genoeg af
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je bent enigszins op de goede weg. Wat je zou moeten roberen is om 3 hoofdmaaltijden te eten (bijv. om 7.30 uur, 12.00 en 17.00 uur) en 3 tussendoortjes (bijv. om 10.00 uur, 14.30 uur en rond 19.30 uur fruit, yoghurt of eventueel tomaatjes/stukjes komkommer etc.) een mueslireep kan wel een keer maar daar zitten toch veel suikers in.
Als je je aan die maaltijden houdt en ervoor zorgt dat je min. 200 gr. groente bij de hoofdmaaltijd eet en 2/3 aardappelen en een stukje mager vlees of vis dan komt het qua eten goed. Te weinig eten is nl. ook niet goed. Bewegen is natuurlijk erg belangrijk, ga te voet naar de winkel of met de fiets als je niet veel hoeft te hebben. In ieder geval minimaal 30 minuten in beweging per dag. Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ritsuka
12 jaar geleden
Goeie tips +
Als dit in je eentje doet is de kans groot dat je veel te weinig voedingstoffen/vitaminen/mineralen etc. binnen krijgt.
Dat kan gevaarlijk zijn.
Heb dit ook eens gedaan en kreeg klachten zoals spierpijn moe en flauw vallen.
Ging naar de huisarts en daar kreeg ik ze op mijn kop dat ik hiermee bezig was geweest.
Nooit in je eentje gaan afvallen zorg dat je begeleiding en goede adviesering/informatie krijgt zodat je niet van de regen in de drup komt.
Want dan ben je nog verder van huis.
12 jaar geleden
Het is afhankelijk van je bouw, lengte en geslacht hoeveel cal je per dag mag eten.. als je dat weet, ga je kijken welk voedsel het minst bevat zodat je genoeg kunt eten en geen honger heb.
succes