Ben ik op de goeie weg met Afvallen...?

Ben ik goed bezig..? S'ochtens als ontbijt eet ik Cornflakes, middag 4 crackers met tomaat,komkommer en soms kaas.. (als tussen door soms een Muesli reepje..)En Als avond eten salademix... En ik probeer er bij ook is te sporten... Ohja niet te vergeten ik drink zowat alleen maar water .. Ben ik op de goeie weg.. Of weten jullie nog wel iets beters voor mij..? Alvast bedankt..

Weet jij het antwoord?

/2500

Hangt af van jou: - gewicht - lengte - groei - leeftijd - voldoende slaap - afwisselend eten, of eet je alleen salademix s'avonds Verder zou ik s'ochtends zmeer eten. Brood/fruit. Alleen cornflakes is niet gezond. Meer fruit eten.

Kijk naar de voedingsstoffen want ik zie geen koolydraten hier. En die heb je wel nodig om je metabolisme op gang te houden! Misschien even op internet kijken naar verantwoordelijke dieeten? Want dit is te weinig:crashdieet. Waardoor je in het jojo effect komt.

Vlees sporten vier uur per week

Je eet te weinig. Zo komt de stofwisseling op de waakvlam stand. De verbranding moet omhoog! Dus meer eten. Meer eiwitten, zoals zuivel. Probeer iedere 2 uur iets te eten. Een appel, kommetje kwark, een eitje, enz. Eet goed en gevarieerd, maar niet te veel.

Misschien ben je wel op de goede weg met afvallen. Maar daar schiet je niks mee op. Als je 20 bent kun je makkelijk 10 kilo afvallen. Over een paar jaar zal dat weer nodig zijn: dan moet je 15 kilo afvallen. En als je 40/50 bent heb je - dikke kans - een overgewicht van 20 kilo. Want afvallen is het probleem niet. Dit eetpatroon ga je gewoon niet volhouden, dus als je afgevallen bent en weer gewoon gaat eten kom je nog sneller weer aan. Het helpt niet als ik dat zeg, dat weet ik ook wel. Bron: eigen ervaring met afvallen en lijnen en sporten en weer afvallen etc. etc. en dat 35 jaar lang.

Probeer meer te gaan eten. Als ik het zo bekijk kom je niet aan de 1500kcal. Deze heeft je lichaam nodig om te blijven verbranden. Het risico dat je loopt als je te weinig eet, is dat je lichaam in de bespaarstand gaat en alles gaat opslaan wat het binnen krijgt. Dat heeft dus een averechts effect. Daarnaast eet je niet gevarieerd, je krijgt dan te weinig voedingsstoffen.

In mijn bio boek op school staat wanneer je wilt afvallen blijf gewoon eten en ga meer sporten Als je een tussendoortje neemt eet dan niet te veel en geen chips of cola ga met je fiets of lopend naar school/werk Dan val je snel genoeg af

Je bent enigszins op de goede weg. Wat je zou moeten roberen is om 3 hoofdmaaltijden te eten (bijv. om 7.30 uur, 12.00 en 17.00 uur) en 3 tussendoortjes (bijv. om 10.00 uur, 14.30 uur en rond 19.30 uur fruit, yoghurt of eventueel tomaatjes/stukjes komkommer etc.) een mueslireep kan wel een keer maar daar zitten toch veel suikers in. Als je je aan die maaltijden houdt en ervoor zorgt dat je min. 200 gr. groente bij de hoofdmaaltijd eet en 2/3 aardappelen en een stukje mager vlees of vis dan komt het qua eten goed. Te weinig eten is nl. ook niet goed. Bewegen is natuurlijk erg belangrijk, ga te voet naar de winkel of met de fiets als je niet veel hoeft te hebben. In ieder geval minimaal 30 minuten in beweging per dag. Succes!

Als dit in je eentje doet is de kans groot dat je veel te weinig voedingstoffen/vitaminen/mineralen etc. binnen krijgt. Dat kan gevaarlijk zijn. Heb dit ook eens gedaan en kreeg klachten zoals spierpijn moe en flauw vallen. Ging naar de huisarts en daar kreeg ik ze op mijn kop dat ik hiermee bezig was geweest. Nooit in je eentje gaan afvallen zorg dat je begeleiding en goede adviesering/informatie krijgt zodat je niet van de regen in de drup komt. Want dan ben je nog verder van huis.

Het is afhankelijk van je bouw, lengte en geslacht hoeveel cal je per dag mag eten.. als je dat weet, ga je kijken welk voedsel het minst bevat zodat je genoeg kunt eten en geen honger heb. succes

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100