Kan je verdrinken onder de douche?

Had vannacht ontzettende pijn in mijn rug en het enige wat hielp was onder de douche te staan/zitten. Na een nacht woelen en draaien en toen onder de lekkere warme douche werd ik toch wel erg moe en ben op mn knieen gaan zitten en voorover mn hoofd op mn handen gelegd. Viel bijna in slaap en toen kwam de vraag in me op:"is het in theorie mogelijk onder de douche te verdrinken?".

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
7.7K

Het beste antwoord

De manier waarop je op je vraag bent gekomen is wel heel speciaal!

Je vraag was of het in theorie mogelijk is, en dan zeg ik ja:
Als je in slaap valt, en zit met je knieeën opgetrokken, met je hoofd tussen je knieeën. Dan kan dat deel zich met water vullen en dan kan je verdrinken.
Als je in slaap valt, en je valt met je gezicht in het opvanggedeelte dat normaal leegloopt omdat er een putje zit, maar nu volloopt omdat je uitvallende haren het putje volledig verstopt hebben, dan kan je verdrinken.

En zo kan je nog tal mogelijkheden verzinnen, in theorie kan je dus onder de douche verdrinken.
In praktijk lijkt het me wat lastiger, ik denk dat de kans velen malen groter is dat je in de douche komt te overlijden door een val door de gladheid.

Maar voor de zekerheid; niet meer in slaap vallen als je met water bezig bent! (en zeker niet in bad zoals ik een keer).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kan me voorstellen dat je in slaap valt in bad, niet zo slim inderdaad maar zo te zien is het helemaal goed gekomen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, was niet slim, ook niet echt gepland hoor. Opeens overmande mij extreme vermoeidheid en viel ik in slaap. Gelukkig reageerde mijn lichaam wel toen ik water in mijn neus kreeg en schrok ik wakker.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je zult best geschrokken zijn!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dat is natuur je word wakker bij blokkade ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dat is waar ;) maar niet altijd het geval.
En de vraag ging om 'in theorie', dus ja zeker, in theorie is het mogelijk!

Andere antwoorden (5)

Welnee. Stel dat je echt in slaap valt met je gezicht in het water, zodra je geen lucht krijgt schrik je meteen wakker. Wellicht wat proestend maar verder nog springleven. Laat iemand maar eens je neus tijdens je slaap dichtknijpen (áls je door je neus ademt tijdens je slaap) dan schrik je ook meteen wakker.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het lijkt me mogelijk dat je onder de douche in slaap valt en dat zich water ophoopt. Het lijkt me mogelijk dat het water niet goed wegloopt en dat je al slapend het water tot aan je lippen laat komen.
Zodra jij je eerste ademteug met water binnen krijgt wordt je hoestend en proestend wakker.
Verdrinken onder de douche lijkt mij onmogelijk, behalve als je door val of stoot bewusteloos raakt. Over de situatie die je beschrijft zou ik me geen zorgen maken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja dat kan zeker..maar ik denk niet dat het kan als je ''nuchter '' bent.. onder invloed(geloof me ;-)...kan het zeker!!...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk het niet, ik denk wel dat je ahw in slaap valt,
maar uiteindelijk val je om, denk ik en ben je weer wakker.
Doet me denken aan mr Bean. , die in slaap viel als suppoost, hij zat op een stoel en in die houding viel hij al slapend van de stoel...

Hieronder nog wat vage ontspanningsoefeningen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zonder medicamenten blijf je altijd reageren in deze situatie. Want water maakt je wakker.

Wel vervelend dat je ontzettend pijn had in je rug. Heb je al wel eens van reflex gehoord. In Nederland willen ze er hier niet aan. Maar topsporters/artsen gebruiken het. Komt uit Spanje. Is iets van 7 euro en in de apotheek verkrijgbaar top spul. In Nederland verkopen ze het wel maar is het beste middel eruit gehaald zodat het nog niet werkt. Dus als je iemand kent die naar Spanje gaat halen dat spul (wel de spray).