Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik wil iets met dieren, het liefst met paarden doen, wie weet leuke beroepen?

Ik doe havo, als het me een interessant beroep lijkt wil ik mischien ook wel vwo gaan doen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.7K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (5)

Stalhouder
Paardinstructeur
Paardenhouderij
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er zijn allerlei mogelijkheden voor beroepen met paarden. Van manegehouder of -medewerker tot jockey bij de paardenrennen. Ook zou je les kunnen geven in paardrijlessen, et cetera.

Verder kan je natuurlijk van alles doen op het gebied van zorg voor paarden.

Als dit de doorslag moet geven of je vwo wilt gaan doen of niet, dan kan ik je alvast aanraden om vwo te gaan doen als je dat aankan. Met vwo kan je na je middelbare school meer dan met havo. Begrijp me niet verkeerd: er is niks mis met havo. Ik heb wel altijd de instelling dat je ook moet doen wat je aankan, maar daar ging deze vraag niet over, dus daar zal ik nu verder niet op ingaan. ;)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
met havo kun je ook hbo opleiding gaan doen en dan nog een master erachteraan dus dat is niet helemaal waar.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je hebt sowieso een voorsprong met vwo, gezien je dan gewoonweg meer kennis in huis hebt al voor je aan welke opleiding dan ook begint. Maar, zoals ik al zei, dat is niet waar de vraag (direct) over gaat. :)
Als je vwo haalt, na een goede opleiding misschien veterinair arts?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je zou veearts kunnen worden maar daar heb je geloof ik wel vwo voor nodig.
Ik weet niet hoe oud je bent en of je (goed) kan rijden maar anders zou je misschien op een manege bij jou in de buurt kijken of ze nog instructeurs zoeken. om alvast te beginnen. Ik heb zelf nu les van iemand van 18 en zij was pas 17 toen ze begon, en ze kan heel goed les geven dus dat zou ik zowiezo wel overwegen. Later zo je misschien wel een eigen manege kunnen bouwen, maar dat kost wel veel geld maar als je het graag wilt is het waarschijnlijk wel mogelijk.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bij de bereden politie! :)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding