Hoe kan ik ervoor zorgen dat ik griep krijg?

In navolging van iedereen die toch maar medische vragen in de ether blijft slingeren: Ik ben benieuwd hoe ik er voor kan zorgen dat mijn griep doorzet, dat ik het echt niet kan.

Deze vraag is serieus bedoeld en voor de moderatoren deze vraag direct verwijderen, onder het mom van Niet-serieus: even een toelichting.
Half november ga ik op vakantie, vijf weken lang rondtrekken door Zuid-Amerika. Ik verheug me er ontzettend op. Nu krijg ik om de vier jaar met griep te maken, drie maal raden welk jaar ik weer aan de beurt ben... juist. Ik loop al enkele weken te snotteren en hoop nu eigenlijk dat de griep NU doorzet, zodat ik er tenminste in november vanaf ben.

Wat zou ik kunnen doen om ervoor te zorgen dat mijn verkoudheid nu net het stapje naar griep nu alvast zet ipv dat ik het risico loop vlak voor mijn vakantie ziek te worden.
Alle tips zijn welkom!

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
14.5K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vijf weken rondtrekken door Zuid-Amerika -- JALOERS!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
:)
Maar ik ben het hele jaar dan ook nog niet weg geweest he...

Het beste antwoord

Je hebt nu een verkoudheid. Die kun je *niet* "omzetten" in een griep - het gaat om twee heel verschillende virussen.

Het krijgen van de griep staat dus los van je huidige verkoudheid.

Om de griep te krijgen, kun je zorgen voor zoveel mogelijk intieme contacten met griepleiders. Intiem is in dit geval iets anders dan sex. Blijf vaak bij ze in de buurt, zoen ze zo veel mogelijk. Het gaat erom dat er zoveel mogelijk griepvirussen in je lichaam komen - pas boven een bepaalde drempelhoeveelheid zul je ziek worden.

Maarreh - waarom wil je de griep krijgen? Je wilt toch eigenlijk alleen maar zorgen dat je *straks* de griep *niet* krijgt? Dat bereik je door immuun te worden. Daarvoor zijn twee methoden. De ene methode is nu ziek te worden, waardoor je lichaam zelf de immuniteit regelt - ok, dat werkt.

De andere methode is, de griepprik te halen. Is dat niet veel simpeler en aangenamer?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, je hebt uiteraard gelijk. +1
Maar hoe kom ik in aanmerking voor een griepprik als ik een gezond persoon ben, geen last van de luchtwegen en nog niet tot de zilverenharen brigade behoor ?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kunt hem halen, maar dan wordt hij niet vergoed, als je niet bij de doelgroep hoort.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kun je zo'n griepprik niet gewoon kopen? Zonodig met je reis als argument? Eventueel in Duitsland. Er zijn bedrijven die hun personeel standaard een griepprik aanbieden, ongeacht het behoren tot een risicogroep. Als een bedrijf dat kan, moet een particulier het ook kunnen. Als dat niet lukt, zal ik je een seintje geven als ik de griep krijg. Dan mag je me komen verzorgen. ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Haha, is goed Rota, dan kom ik je liefdevol verzorgen :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1. Verkoudheid is inderdaad geen griep. En om je nu te laten besmetten met het virus? Wellicht goedkoper en verstandiger om je te laten inenten en een goede afweer op te bouwen. Als je jezelf ziek maakt ben je verzwakt en in principe alleen maar vatbaarder voor andere ziektes en/of groep varianten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Rota heeft absoluut gelijk, ik kan een spuitje halen.
Daarnaast heeft zijn aanbod dat ik hem mag verzorgen als hij ziek is heeft hem uiteraard de extra punten opgeleverd :)

Andere antwoorden (7)

Even een griepprik vragen via de huisarts.
(Dus géén anti-griep prik ;).)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ga in je blote togus naar buiten, zet het badje op met lekker koud water en ga dan daar een uurtje in zitten, als je het ijs en ijs koud hebt naar binnen, trek een't shirt aan, neem vooral geen vitamines en zorg ook dat je het niet lekker warm krijgt, succes!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Da's een misverstand, je wordt wel iets vatbaarder voor van alles en nog wat als je het koud hebt, maar je zult er niet per definitie ziek van worden. Als je al ziek wordt, dan kan dat net zo goed een verkoudheid zijn als een willekeurige griep of de Mexikaanse griep.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
als je al verkouden bent en je wilt dat het doorzet is het wel een methode
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@ JET..JE WORDT NIET VAN KOU MAAR VAN EEN VIRUS.. DUS _1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
niet=niet ziek en solly...caps stond aan ;-)
Influenza is de meest voorkomende griep die er is. Het virus moet in je lijf komen wil je flink de griep krijgen. wil je die krijgen moet je ten eerste een slechte weerstand hebben, dan ben je er eerder vatbaar voor. Een slechte weerstand krijg je door geen goede voeding (bv Vit c) Maar dat raad ik je niet aan.
Het naar buiten gaan zonder jas is mogenlijk, nu het zo hard waait. Je bent nu al verkouden, dus al meer vatbaar. Wat je dan nog moet doen is bij iemand in de buurt zijn die, het virus met zich mee draagt. En als hij/zij moet niezen moet je vragen of hij zijn hand niet voor de mond doet. (gatver, maar dat help wel) . Zeg het niet vaak, maar ik hoop dat je ziek word. En een fijne vakantie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je hebt een verkoudheid, dat is anders dan de griep. Een verkoudheid zal geen griep worden. Het is beter ervoor te zorgen dat je volledig herstelt van je verkoudheid dan er nog een griep overheen te creëren. Neem rust als het kan, gebruik vitamine c (slik de 1000 mg geleidelijke afgifte/retard variant, als huismerk bij diverse drogisterijen te verkrijgen), echinae force is ook goed om je weerstand weer mee op te bouwen. Voor de rest gewoon deze verkoudheid "uitzieken".

Vaccinaties tegen de griep zijn nog niet beschikbaar. Die komen pas beschikbaar als jij al op reis bent. Je kunt eventueel overwegen om je in Zuid Amerika te laten vaccineren, daar is wel een griepvaccin beschikbaar vanwege de recente uitbraak van de Mexicaanse griep.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zorg dat je een slaaptekort opbouwt. Ga een paar dagen in de buurt van zieke en verkouden mensen zitten(bijvoorbeeld in de wachtkamer van de dokter), geef deze mensen een hand en was die vooral niet meer de komende dagen, ook niet na een toiletbezoek. Je zou hun zakdoek kunnen vragen en die zelf gebruiken.

Beweeg niet meer dan nodig is en eet ongezond. Vermijd groenten en fruit. Ga vooral niet naar buiten.
Pieker veel vooral over ziek worden.
Dat moet toch lukken? Succes met ziek worden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat zal helaas niet lukken,misschie als je eerst naar Mexico gaat,is toch ook Zuid-Amerika? Maar ik begrijp dat het voor je gaat wilt hebben.
Misschien in contact komen met iemand die het al heeft en dan lekker in je gezicht laten hoesten!
Ik wens je alvast preventieve beterschap toe en vooral:Prettige vakantie!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bijna goed, Mexico is midden Amerika en niet Zuid-Amerika.
Het ligt enkele duizenden kilometers noordelijker dan ik in gedachten heb.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heb verzuimd in atlas te kijken! OOK mijn geografische kennis is niet groot.
Ga naar een ziekenhuis, daar waar de griepgevallen liggen of naar toe komen... En als je er een ziet die hopeloos ziek is en snottert, vraag dan die persoon of die de mexikaanse griep heeft en als dat zo is vraag dan of hij/zij in je gezicht wil niezen... Ga dan over je gezicht met je handen en stop je vingers in de mond...
Dan is de kans groot dat je binnen een week dezelfde verschijnselen zult hebben als de persoon in het ziekenhuis...