Heel veel last van mijn voet zie omschrijving !

Ik ben gevallen op een soort van grote stenen plaat waar ik een soort van sliding heb gemaakt het doet aardig zeer en me voet is opgezwollen de dokter zegt dat ik rust moet houden maar ik moet ook naar school maar kan bijna niet lopen en de dokter heeft niks gezegd over inpakken of krukken maar Als ik nog 2 dagen bijv niet naar school ga dan mis ik al me toetsen weer kan iemand me helpen ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ouch O______O
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het ziet er wat rood uit naast de wond. Ik vraag me af of de boel niet is gaan ontsteken. Voelt het warm aan op die plek? Zo ja, naar de dokter, desnoods een andere.

Antwoorden (4)

is er een mogelijkheid dat je eventueel met krukken toch naar de toetsen zou kunnen gaan. misschien kan iemand je halen en brengen en dan met een extra stoel om je voet op te laten steunen.overleg het even met school of je dan alleen naar de toetsen mag komen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Probeer bij een vriend of vriendin achterop mee te gaan naar school. Inpakken zou ik niet doen met een schaafwond. Het "aan de lucht" drogen werkt veel beter. Blijft je voet opgezwollen, dan weer even terug naar de dokter. Oh ja, schrijf in je toetsen aub niet over me voet of me toetsen maar mijn voet en mijn toetsen. Staat beter en past beter bij je dan dat rare me.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik vind het een beetje vreed, dat je voet is opgezwollen, en de huisarts niet tegen je heeft gezegd dat je er ijs op moet doen. Dit is namelijk om de zwelling te minderen.

Ook bevreemd het mij dat hij je geen verwijs geeft, zodat je krukken kunt halen, als je bijna niet kunt lopen. Als de zwelling zakt, moet je eigenlijk terug naar de arts. Hij kan namelijk nu niet zien wat er is, doordat het zo gezwollen is.

Als de zwelling binnen 2 a 3 dagen helemaal niet afneemt, meteen als de wiedewaai terug naar de arts. Desnoods een andere arts.

Heel veel succes, en lekker omhoog die voet, en ijzen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is zaterdag gebeurd vandaag ben ik naar de huisarts gegaan omdat de zwelling blijft maar hij zegt er niks over alleen maar rusten
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vreemde dokter.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nyck, daar heb je helemaal gelijk in! ;-) An1238, er zit momenteel erg veel vocht in je voet wat weg moet trekken. Je bent nu 3 dagen verder, dus ik zou het iets meer tijd geven. Geduld en genezing gaan hand in hand.
Mits je wel met de voet omhoog zit, echt letterlijk op een voetstoeltje, snachts het liefst met een kussen eronder, en inderdaad rusten. Niet of zo min mogelijk op lopen. Je kunt overigens tegenwoordig zelf krukken halen bij het groene kruis of andere organisaties. Daar heb je geen verwijs voor nodig. Je betaald dan wel een klein bedrag aan huur. Dus als je het moeilijk vind, om toch te rusten, zou ik de krukken wel aanraden. En natuurlijk over een aantal dagen terug naar Doc. Veel beterschap gewenst hoor ;-)
Flinke zwelling. Als de pijn blijft aanhouden toch maar even een foto maken, misschien een klein botscheurtje (en dat geldt dan als een breuk).

Voor het lopen: neem 4 dd 1000 mg paracetamol. Het zal de pijn een beetje dempen en je kan er redelijk op lopen. Het lopen is goed tegen de zwelling en voor de genezing.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij een botscheurtje is het ook niet verstandig te blijven lopen...althans, dat is mijn ervaring. En zo'n vochtophoping, loop je er niet zomaar af, vooral als je nog niet weet, wat er zich in de voet afspeelt. Dan kan lopen zelfs gevaarlijk worden of blijvend letsel/blessure opleveren. Zo lang je nog niet weet wat er is, altijd rusten. De paracetamol vind ik een goed idee, alleen zou ik kiezen voor ibuprofen, omdat deze meer ontstekingsremmend werkt. Natuurlijk moet je hier je maag in acht nemen.