Wat zal ik doen, naar de dokter, oogarts of opticien?

Gisteren uit mijn werk thuis gekomen, omdat ik hoofdpijn had, misselijk was en begon over te geven.
Ik heb dit wel vaker (1x per maand ofzo), maar meestal aan het einde van de dag als ik thuis ben. Schrok er een beetje van dat het midden op de dag gebeurde.

Ikzelf heb de theorie dat het te maken heeft met drukte/ stress. Maar misschien heeft het ook met mijn ogen te maken. Ik heb officieel -0,75, maar draag die bril nooit.

Mogelijk heb ik migraine, maar het kan dus ook aan mijn ogen liggen. Moet je hiermee naar de dokter, de oogarts of de opticien?

Wat zouden jullie aanraden?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2K

Het beste antwoord

Naar de opticien kan je altijd.
Die meet gratis je ogen, maar dat helpt natuurlijk niks als jij die bril toch niet gaat dragen.

Voor de oogarts heb je meestal een verwijzing nodig.

Die kun je van je huisarts krijgen als die denkt dat dat zinnig is.

Migraine is heel moeilijk te diagnosticeren, de huisarts kan je wat meer opties aandragen.

HUP naar de dokter.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Eerst naar de huisarts, en hij/zij vertelt je wel waar je vervolgens heen moet!
bamibal
12 jaar geleden
Ik zou eerst naar de huisarts gaan, die kan je doorverwijzen en heeft een hogere algemene kennis
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou als eerste sowieso naar de huisarts gaan, die kan je beter dan wie dan ook aanraden wat te doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Die bril eens gaan dragen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
eerst de huis arts die kan je wel verder helpen veel geluk!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bamibal
12 jaar geleden
Dit antwoord is al drie keer eerder gegeven.
Als je migraine hebt dan krijg je idd eerst last van je ogen, dus dat zou het kunnen zijn. Als je je bril niet draagt, dan krijg je hoofdpijn, omdat je oogspieren zich te veel moeten inspannen. Als je hier vaker last van hebt, dan vraag ik me af waarom je niet eerder stappen ondernomen hebt. Als de dokter voor jou een te grote stap is, dan kan je beginnen met even bij de opticien binnen te lopen, voor een oogmeting. Wie weet zijn je ogen wel heel erg achteruit gegaan. Het kan ook zijn dat de verlichting op je werk je hoofdpijn veroorzaakt, bijv. als je de hele dag onder TL-buizen werkt. Als je ogen in orde blijken te zijn, dan zou ik toch maar tijd vrij maken voor een bezoekje aan de huisarts. Je moet dus eerst jezelf en je klachten serieus nemen, voordat iemand er iets aan kan doen. Succes!