Werkt de powerball echt goed?

Ik twijfel om er 1 te kopen. Wil graag bluelight met snelheidsmeter. Wil ivm mijn hobby mijn polsen sterker maken. Zal de powerball daar ook echt goed voor zijn? Wie kan me uit ervaring raad geven?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
5.8K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik kende het bestaan helemaal niet van de powerball.
Ik heb dan ook net wat filmpjes bekeken op YouTube, maar dat lijkt mij fantastisch.
Zelf heb ik een scheve pols, door een breuk die is gezakt, met als gevolg dat ik een hele andere spiergroep nu gebruik (slappe onderarmspieren )
Voor mij is het een geweldige tip en ga volgende week zeker eens op zoek hiernaar :) +
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
http://www.powerball-europe.com/
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Loes: fijn dat t voor jou ook een goede tip is :-) ik vind ze wat prijzig,dus wil zeker weten dat ik geen kat in de zak koop.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb even gekeken naar de prijzen, ik dacht dat ze wel rond de €50 zouden zijn.
Maar verschillende sites geven 10 en 15 euro, dat valt dan nog me.
http://www.powerball-kado.nl/index.html

Het beste antwoord

In het dagelijks leven werk ik als masseur en kom met regelmaat mensen tegen met pols-gewrichtsklachten. Ik heb dan ook standaard een aantal powerballs in de praktijk liggen, niet de originele, maar een soortgelijk merk (goedkoper als het stuk gaat).

De Powerball kan goed werken bij het sterker maken van je polsen, maar geeft ook een stukje controle met zich mee; immers hoe harder de binnenste ball draait, des te groter de kans dat de onbewust alle kanten op gaat. Je kunt juist met de powerball goed trainen hier controle over te houden. Daarnaast versterkt het de spieren en banden rondom het gewicht.

Wat ik ook een voordeel vind aan de powerball is dat je met 1 instrument verschillende oefeningen kan meegeven voor verschillende functies;
- verbeteren grip in de vingers
- versterken van het polsgewricht
- training van bi- en triceps

Echter moet je bij je training van de ball, omdat deze erg invloedrijk is, niet gelijk te veel doen; opbouwend is goed. Zeker in het begin, en als je klachten hebt raadt ik de gemasseerden met klachten aan te starten met 2 minuten een week lang in totaal voor alle oefeningen, en dan daarna per week een halve minuut op te bouwen.

Toegevoegd na 6 minuten:
Edit; mocht je de goedkopere optie willen proberen, zie bron.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Dat werkt goed om de polsen te sterken... De krachten die er spelen als je het toerental erg hoog kunt laten oplopen zijn enorm, dus je krijgt er sterkere polsen door, voornamelijk door dat precies die aanhechtingen en spieren die daar aanwezig zijn getraind worden... Dus voor het sterken van de pols is het heel goed geschikt...

Het is de centrifugale kracht en wet van behoud van moment die spelen bij het krachtenspel van de powerball... Je moet even de slag te pakken krijgen en dan giert dat ding rond met krachtontwikkeling in de pols als bonus...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Maar dus geen ervaring...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Klinkt wel als ervaring.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jouw antwoord hier: http://www.goeievraag.nl/vraag/reumatische-handen-powerball.42150 klinkt ook als ervaring.
In bovenstaande lees ik in ieder geval geen ervaring. Niet "ik doe dit of dat met dat ding" of "ik ervaar dit of dat" of "mijn idee, ervaring zus of zo". (dat kan die mooi nog even toevoegen nu...) Het is logisch dat je sterkere polsen krijgt, als je er een gesimuleerd gewicht van 15 tot 18 kilo op krijgt, dan span je wel aan ja en worden je spieren zeker sterker. Maar dat is oorzaak gevolg en geen ervaring. Maar dat mag je helemaal zelf beslissen. :-)
Ik heb al ruim tien jaar zo'n ding op zolder liggen. Het is een aardigheidje, maar ik gebruik hem eigenlijk nooit.

Ik heb namelijk de neiging mijn spieren bij het gebruik van de powerball continu aan te spannen. Daar krijg je misschien sterke spieren van, maar bij mij bevordert het eerder de verkramping.

Ter vergelijking: pak eens een gewone tennisbal vast, knijp daar hard in, en span daarbij niet alleen je vingers aan, maar zet ook je pols en je onderarm op spanning. Probeer dat maar eens drie minuten vol te houden.

Drie minuten lijkt kort, maar leg een horloge zo neer dat je het goed kunt zien - dan zul je merken dat drie minuten heel lang kunnen duren.

Een paar minuten met verkrampte spieren, da's niets voor mij. Ik doe veel liever dynamische oefeningen, zoals je die bijvoorbeeld krijgt bij de gevorderdengroep van skigymnastiek.

Dit is mijn persoonlijke ervaring. Voor een ander kan het heel anders uitpakken.
Cryofiel