wat voor maandverband is het beste voor me??

ik ben 11 jaar en 1,42 lang en ik kan binnenkort voor het eerste ongesteld worden en daarom wil ik alvast maandverband bij me hebben maar welke??????

Toegevoegd na 58 seconden:
oh ja en ik weeg 46 kilo weet niet of het belangrijk is om te weten maar voor het geval dat.alvast bedankt voor de antwoorden die ik zal krijgen!!!!

Toegevoegd na 15 minuten:
en wat voor maat moet ik nemen klein lang groot?? en geen tampons dat vind ik maar eng

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1K

Het beste antwoord

Als je net begint met menstrueren is het nog niet zo hevig, dus kun je gaan voor lichte tot normale absorbtie.
Wat je níet wil is een matras in je onderbroek, dus zo'n rechthoekig verbandje is niet fijn. Kies een verband met vorm, smaller in het midden.
Verder moet je gewoon uitvinden welke je prettig vind. Er zit nog wel eens verschil in de bovenste laag. Sommige met extra absorptie, anderen voelen wat plasticer (niet fijn) aan. Maar dat is persoonlijk.
Extra tip van de dag; trek over je onderbroek met verbandje een bikinibroekje aan. Dat zit wat strakker en houdt alles wat beter op zijn plaats. Heb je niet zo het gevoel dat er wat onder je bungelt...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Goeie tip van dat broekje. + Wat een gedoe zeg. Ben blij dat ik dat nie heb ;D
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
zoooooooooooooooooo erg bedankt

Andere antwoorden (3)

Het maakt niet zo heel veel uit welke, ze zijn er allemaal voor de zelfde functie.. Je zou een lichte soort kunnen nemen om te wennen, het voelt namelijk nogal raar in het begin. Always is een goed merk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is heel persoonlijk. De een vindt dit fijner en de ander vindt dat fijner. Je hebt per merk ook een heleboel uitvoeringen, met vleugeltjes, zonder vleugeltjes, dun maandverband, ultradun maandverband. Het hangt van je persoonlijke voorkeur af. Ik zou zeggen begin met het goedkoopste merk dat je kunt vinden, bijvoorbeeld Euroshopper van Albert Heijn. Bevalt dit niet dan kun je altijd nog op een ander merk overgaan. En hoe eenvoudiger het maandverband is, hoe goedkoper. Lees ook de verpakkingen goed, daar kun je al het een en ander uit op maken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Probeer elke week een ander merk en vanaf dan kies je welke het fijnst is.