de ziekte van Quervain (schildklieraandoening) kun je die maar 1 maal krijgen in je leven?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Ziekten
1.6K

Het beste antwoord

Het is een aandoening van je schildklier.Er wordt een grote hoeveelheid schildklierhormoon afgescheiden wat vervolgens in je bloedbaan komt. Na verloop van tijd verminderd de hoeveelheid hormoon in je bloed waardoor je je weer beter voelt. Dit kan varieren van een paar weken tot wel een jaar. In een aantal gevallen functioneert de schildklier niet meer als voorheen en spreek je van een hyperthyreoïdie. Mocht dit het geval zijn dan ben je aangewezen op het gebruik van medicijnen die het schildklierhormoon in evenwicht houden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ik zie dat het een virusontsteking is.. Zie website. Nu weet ik dat je vaak immuun wordt voor virus. Nu weet ik niet of het ook voor deze ziekte geldt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, helaas. Het virus kan koms terugkeren voor een korte periode.
Amadea
13 jaar geleden
de ziekte van Quervain is helemaal geen ziekte van de schildklier ,maar een peesontsteking/vernauwing van de duimpees in je pols