Waarom is het lekker om te worden ingebakerd?

Waarom vinden we dit als baby's, maar ook nog later lekker?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (2)

Omdat we de laatste paar maanden voordat we ter wereld stevig klem gezeten hebben in onze moeders' buik. Het is een vertrouwd, 'gedragen' gevoel om aan alle kanten iets stevig tegen ons aan te voelen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Omdat het heel erg lijkt op hoe je in de baarmoeder zat. Krap en opgevouwen, en weinig ruimte om je heen.
Dat associëren baby's met een veilig en geruststellend gevoel, zoals het wederom ook in de baarmoeder was.

( extra info: in de baarmoeder was het ook altijd een kabaal van jewelste; je hart en darmen bijvoorbeeld die baby's horen, inbakering en een hard ssssht geluid, of simpelweg de stofzuiger daar worden veel baby's ook rustig van. )