Ik heb nogal veel aders in mijn oog die naar me pupil lopen. Is dit normaal?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4.4K

Antwoorden (4)

Ja hoor, bij jouw ogen zie je het gewoon iets duidelijker dan bij anderen, maar je bent niet apart
anneliez
12 jaar geleden
Dit is volkomen normaal, geen rede tot paniek dus :)
Ik heb het zelf niet, maar bij mijn tante kan je het ook heel erg goed zien. Ze is er mee naar de huisarts geweest en zei dat het geen ramp was. Als je doucht met koud water is het minder zichtbaar
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat je die aders in je oog hebt is heel normaal -het zou pas echt zorgwekkend zijn als je ze niet had!
Bij de ene persoon zijn de aders nu eenmaal zichtbaarder dan de andere persoon.
Echter, als de aders erg rood en daarmee ook zichtbaarder zijn dan anders, kan het een teken zijn van irritatie. Je geeft zelf al aan dat je een oogontsteking hebt, wellicht door je contactlenzen. Een 'rood oog', dwz. aders die zichtbaarder zijn dan anders, is een van de symptomen van een oogontsteking.
Op zichzelf hoef je je dus geen zorgen te maken. Wel zou ik nog even terug gaan naar de huisarts als de medicatie onvoldoende helpt tegen de oogontsteking.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maak je geen zorgen, het is allemaal oke hoor! Ik ken een meisje die dat ook heeft maar het schijnt oke te zijn, ze was een keer naar de dokter gegaan en die zij dat het niets uitmaakt.