Wie helpt me hiermee?

ik moet elke ochtend 2 thyrax0,025 mg
per vergissing heb ik dat vanmorgen 2 keer gedaan
wat kan het gevolg zijn? ik voel me goed

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Afgezien van het advies om de dokter/apotheek te bellen, hoef je je niet ongerust te maken. Ik weet uit ervaring dat je er waarschijnlijk niets van gaat merken. ook als je een dagje vergeet merk je er niets van. Pas als je langdurig te veel of te weinig krijgt, kun je klachten krijgen.

Maar, vraag het voor de zekerheid zelf even na!
bamibal
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hartelijk dank bamibal
ik heb contact opgenomen met de apotheek die zei hetzelfde ik ben bang dat ik u aan de lijn gehad heb
dit antwoord stelt mij gerust maar ik heb ook wat aan het antwoord van de anderen
ik ga voortaan beter opletten
deze pillen gebruik ik nu 2 jaar voor het eerst is dit mij overkomen
bamibal
12 jaar geleden
Haha, ik werk niet bij een apotheek, hoor!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als het je vaker overkomt, is het mischien een idee om ze in een week cassette uit te zetten. Dan heb je dit probleem niet meer. Maar ik vermoed, dat dit je voorlopig niet meer overkomt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dat zal ik doen platje

Andere antwoorden (3)

even NU de apotheek bellen!

"Wat u moet doen als u meer Thyrax Duotab heeft ingenomen dan u zou
mogen
Wanneer u te veel van Thyrax Duotab heeft gebruikt of ingenomen, neem dan
onmiddellijk contact op met uw arts of apotheker.
De volgende symptomen kunnen wijzen op overdosering: verwarring, onrust,
hoofdpijn, transpireren, vergrote pupillen, hoge bloeddruk, versnelde
ademhaling, koorts, frequentere stoelgang, trillen, spierkrampen,
hartkloppingen, angst, geprikkeldheid en overdreven beweeglijkheid. "
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij eenmalig een dubbele dosis, zeker een vrij lage zal je er niet veel van merken
Je kunt beter even je huisarts bellen.
Ik weet niet wat voor medicijn dit is, wel dat ik toen ik zwanger was een hoge bloeddruk heb ontwikkeld en ik in mijn kraamtijd mijn medicijnen een paar keer ben vergeten met als gevolg bijna ziekenhuisopname.
Ik dacht dat het allemaal wel los zou lopen maar mooi niet!
Daar lag ik dan, voor pampus in een ziekenhuisbed. Gelukkig kon ik na een paar uurtjes weer naar huis. Wat ik hiermee wil zeggen is dat ik wel heb afgeleerd om te licht over medicijngebruik te denken wanneer het een keer mis gaat.

Het kan goed zijn dat er in jouw geval helemaal niks aan de hand is, wel vind ik dat je dit beter even aan je huisarts(assistente) kunt vragen. Je kunt ook de apotheek even bellen.

Groetjes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je zult je misschien vandaag wat gejaagder voelen maar het kan absoluut geen kwaad.
Morgen gewoon de normale dosering nemen en schaf eens een medicijnendoosje aan.
Dan leg je voor de hele week je medicatie uit en kan je je niet meer vergissen zoals vanmorgen.