Wat is het nut van krullend haar?

Ik vermoed dat kroeshaar nodig is om te beschermen tegen de zon. Maar veel aziatische mensen hebben juist stijl haar. Wat is dan het nut van bijvoorbeeld een grote bos blonde krullen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

volgens de huidige stand van zaken stamt de mens af van een stam met kroeshaar. idd een goede bescherming tegen zon ook uit afrika.het zou dus een overgebleven restantje kunnen zijn dat sommigen mensen blond krullend haar hebben. Maar nuttig is dat in dit kimaat in dat opzicht niet wel zou het een rol kunnen spelen in de sexuele aantrekkings kracht waardoor het fenomeen instand gehouden word.want als mensen met blonde haren door mensen aantrekkelijker gevonden dan bv mensen met bruine krullen worden zullen zij zich beter voorplanten en dus meer nageslacht krijgen zo blijft er dus een feitelijk overbodig uiterlijk verschijnsel instand
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Geen nut.
Krullend haar heeft niet meer nut dan stijl haar.

Net zoals bruine ogen niet meer nut hebben dan blauwe ogen.

Wat wij hebben aan haren en ogen is genetisch bepaald en wat wij mooi vinden aan haren en ogen
is cultureel bepaald.

Blauwe ogen en blond haar, al dan niet krullend,
hebben ook niets met vruchtbaarheid te maken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Lang en krullend hoofdhaar is gerelateerd aan seksuele voorkeur, wat ook weer cultureel bepaald is (hier is oorzaak en gevolg door positieve terugkoppeling eigenlijk niet te onderscheiden).

Hoofdhaar is buiten het uiterlijk vertoon eigenlijk alleen maar lastig en bosjesmannen die de hele dag in de zon lopen hebben nauwelijks haar op het hoofd.

Het nut van een grote bos blonde krullen is dus dat het het vinden van een geschikte partner voor de voortplanting vergemakkelijkt net zoals een fraaie neus dat doet.