is er een manier zodat prikken minder pijn doen? of dat je er minder van merkt? ik ben heel erg bang voor naalden.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
9.3K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een vaccinatie

Antwoorden (11)

vantevoren koelen met een coldpack
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De plek waar de naald ingaat.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
de huid dus
Als je in je armholte geprikt wordt, naar de andere kijken waar geen naald in gaat en je voorstellen dat daar een naald gezet wordt. Dan is het weer een soort van in evenwicht en voel je de pijn niet zo heftig als dat je er naar kijkt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Toen ik heel veel kalmeringsmiddelen had geslikt deerde het me niet wat ze allemaal aan naalden en buisjes in me stopten. Echt gezond is het niet.
Probeer 'gewoon' aan wat andets te denken als je de prik krijgt. Misschien een homeopathisch kalmerongstabletje, valeriaan of zo.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Knijp jezelf en concentreer je op die pijn, niet op die van de naald :D
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hahah dat is een goeie ! ;)
Uit onderzoek is gebleken dat je juist moet kijken want dan zie en voel je de pijn aankomen.

MVG SYDK
PS: Ik ga een link zoeken van dat onderzoek.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
gewoon rustig proberen te blijven, en vooral je spieren slap houden, niet aanspannen, als je ze slap houd en er staat een beetje iemand die goed kan vaccineren voel je het bijna niet
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat ik bij de tandarts wel eens heb meegemaakt, is dat de plek waar de verdoving gezet gaat worden, eerst verdoofd wordt met een vloeistof op een watje, waardoor je de injectie zelf niet (meer zo heel erg) voelt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Laat je verassen!

Serieus, ik moet m'n zoontje regelmatig prikken, die is daar niet blij mee, van te voren aankondigen leid alleen maar tot stress. Nu veras ik hem en is het in een vloek en een zucht gedaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je laten verassen bij de dokter?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Flauw grapje, minder dan een glimlach.
Bij het ziekenhuis kun je vragen om verdovende zalf. : Emla, tube. deze heb ik altijd. maar er zullen nog verschillende andere zijn. Deze moet je op smeren voor dat je de prik krijgt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik prik mij nu al 6 jaar dagelijks 2 keer (insuline). Het bizarre is juist de angst. In het begin aardig bang en vrij veel pijn, maar door het zo vaak doen merkte ik dat ik op na jouw vraag dat het (bijna) geen pijn meer doet. Dus advies hoe minder angst hoe minder pijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Prikken doet al bijna geen pijn, maar door je angst leef je zo naar dit moment toe, dat je het wel 10 keer zo sterk voelt.
Probeer eens je angst een beetje de baas te blijven, zodat je op kan letten hoe weinig pijn een prik wel niet doet.
Als je dat weet, dan zal het steeds vaker minder pijn doen