is er een manier zodat prikken minder pijn doen? of dat je er minder van merkt? ik ben heel erg bang voor naalden.

Weet jij het antwoord?

/2500

vantevoren koelen met een coldpack

Als je in je armholte geprikt wordt, naar de andere kijken waar geen naald in gaat en je voorstellen dat daar een naald gezet wordt. Dan is het weer een soort van in evenwicht en voel je de pijn niet zo heftig als dat je er naar kijkt.

Toen ik heel veel kalmeringsmiddelen had geslikt deerde het me niet wat ze allemaal aan naalden en buisjes in me stopten. Echt gezond is het niet. Probeer 'gewoon' aan wat andets te denken als je de prik krijgt. Misschien een homeopathisch kalmerongstabletje, valeriaan of zo.

Knijp jezelf en concentreer je op die pijn, niet op die van de naald :D

Uit onderzoek is gebleken dat je juist moet kijken want dan zie en voel je de pijn aankomen. MVG SYDK PS: Ik ga een link zoeken van dat onderzoek.

gewoon rustig proberen te blijven, en vooral je spieren slap houden, niet aanspannen, als je ze slap houd en er staat een beetje iemand die goed kan vaccineren voel je het bijna niet

Wat ik bij de tandarts wel eens heb meegemaakt, is dat de plek waar de verdoving gezet gaat worden, eerst verdoofd wordt met een vloeistof op een watje, waardoor je de injectie zelf niet (meer zo heel erg) voelt.

Laat je verassen! Serieus, ik moet m'n zoontje regelmatig prikken, die is daar niet blij mee, van te voren aankondigen leid alleen maar tot stress. Nu veras ik hem en is het in een vloek en een zucht gedaan.

Bij het ziekenhuis kun je vragen om verdovende zalf. : Emla, tube. deze heb ik altijd. maar er zullen nog verschillende andere zijn. Deze moet je op smeren voor dat je de prik krijgt.

ik prik mij nu al 6 jaar dagelijks 2 keer (insuline). Het bizarre is juist de angst. In het begin aardig bang en vrij veel pijn, maar door het zo vaak doen merkte ik dat ik op na jouw vraag dat het (bijna) geen pijn meer doet. Dus advies hoe minder angst hoe minder pijn.

Prikken doet al bijna geen pijn, maar door je angst leef je zo naar dit moment toe, dat je het wel 10 keer zo sterk voelt. Probeer eens je angst een beetje de baas te blijven, zodat je op kan letten hoe weinig pijn een prik wel niet doet. Als je dat weet, dan zal het steeds vaker minder pijn doen

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100