Hoe zou het voelen om geen seizoenen meer te beleven?

Ik bedoel de seizoenen op de nieuwe Nederlandse gemeenten : St. Eustatius , Saba, Bonaire. Geen herfst , geen winter , altijd zonnig en soms regenbuien . Natuurlijk orkanen. Dagen altijd ongeveer even lang.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Persoonlijk lijkt het me vreselijk.
Ik vind elk seizoen iets hebben waar ik ontzettend van kan genieten.
De Lente: Het leven begint opnieuw, bomen worden groen, bloemen beginnen in bloei te komen, lammetjes in de wei.
De Zomer: Lekker weer, 's avonds lang licht, lekker buiten leven.
De herfst: Het eerste herfstbuitje, de paddestoelen, de schitterende kleuren die de natuur krijgt.
De Winter: Een mooi rood waterig zonnetje dat opkomt boven berijpte bomen, 's avonds vroeg donker, gezellig thuis voor de haard met een goed boek, met mazzel een leuk pak sneeuw, met mazzel bevroren sloten, schaatsen uit het vet, warme chocomelk mee...

Nee, leven op een plek met maar één seizoen, dat zie ik eigenlijk niet zo zitten, ik zou het gevoel hebben iets te missen (in tegenstelling tot mijn vader, die het liefst rond de evenaar geboren zou zijn).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mooie reaktie !

Andere antwoorden (7)

rare gevoel.!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De mensen aldaar zijn niet anders gewend, voor hen is dat dan ook normaal. Voor ons hier in Europa zal het even wennen zijn, maar aangezien de mensen aldaar dit kunnen handelen moet dat verder geen problemen opleveren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een mens past zich overal aan,zat ik voor een maand terug ook aan te kijken dat het steeds vroeger donker werd,maar nu ach je bent er al weer aan gewend dat de winter eraaan komt ,er is niets dat zich sneller aanpast als een mens.
bij zo,n klimaat zou ik me goed voelen,ben een liefhebber van warmte,en zomers.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
die orkanen zijn natuurlijk iets minder, maar verder zou ik er voor tekenen!
herfst, winter en lente kunnen me gestolen worden.
Rieneke1
14 jaar geleden
IK heb nog nooit seizoenen gevoeld, dus dat zal ook niet nooit niet gebeuren, hier niet en niet elders...
Daar waar geen seizoenen zijn, zijn wel, toch wel seizoenen, er is dan bijvoorbeeld en lange droge periode en een korte natte periode... Het is maar hoe je het bekijkt...

Je vraag luidt eigenlijk: Hoe is het om niet thuis te voelen door het jaar heen?

Als de dagen door het jaar heen even lang zijn, is dat wel prima voor het slaapritme...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je went eraan. Vooral, als je geen echte liefhebber bent van de veranderende stemmingen in de natuur door het jaar heen, en een hekel hebt aan koud, nat en donker, vind je het heerlijk, om altijd plannen te kunnen maken voor buitenaktiviteiten, zonder rekening te hoeven houden met een plotselinge weersomslag, waardoor je zomerse tuinfeest een bibberende aangelegenheid wordt onder een te kleine party-tent. Je moet alleen bepaalde tradities niet in ere willen houden, want die zijn eigenlijk onlosmakelijk verbonden met 'buiten koud, maar binnen kaarslicht-knus'. Toen mijn zusje nog niet zo lang in Dubai woonde, vierde zij Kerst door de airco op steenkoud te zetten, mét ingevlogen kerstboom en (omdat haar partner Duitser is), rode kool en gebraden gans - maar op de één of andere manier smaakte dat toch niet zó.....Dus dat werden al heel gauw luxe-barbecue-gerechten in de tuin. Ze heeft nu, sinds 8 jaar terug, nog steeds een uitgesproken hekel aan de winter in zuid-duitsland, waar vanaf november tot april alles wit, verstilt en geurloos is door de sneeuw. Je leeft gewoon in een ander tempo, je hoeft niet alles wat buiten-doen is, in 2 korte maanden te proppen, zoals hier.
Ikzelf heb jarenlang door allerlei klimaten gezworven, en maak dus, sinds mijn studie-tijd, weer voor het eerst heel bewust , dag voor dag, de seizoenen mee - en ik vind het heerlijk - al vond ik die lange avonden wel erg fijn - dat vroege donkerworden, en in het donker opstaan, is me een beetje te snel gegaan dit jaar.....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb nooit elders gewoont , maar ik vond het op Bonaire te heet in de middag , en in Canada te koud gedurende de winter. Maar wat je zegt is waar , wat dat betreft zitten we hier in Nederland toch wel goed.
Seizoenen en seizoenswisselingen zijn één van de invloeden van de natuur waar we ons niet aan kunnen onttrekken.
Tijd gaat langzamer, veel langzamer... Ik heb er 6 jaar gewoond.

Toegevoegd na 2 minuten:
Maar verderben je er snel aan gewend.
Ik vind de seizoensovergangen wel lekker, maar de tijd ertussen soms zo naar, zoals nu