Hoeveel eiwit-shake's mag je op 1 dag drinken??

Dan heb ik het over de Whey Shake's. Die je normaal gesproken gwn nuttigd ná de workout.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Is niet echt een antwoord op, iedereen reageert er anders op. Maar teveel is niet goed.
Ritsuka
12 jaar geleden
ik zou er niet te veel van nemen, je hebt ook andere voedingsstoffen nodig. Eenzijdig eten is niet goed voor je.

Antwoorden (2)

Dit hangt een beetje af van hoeveel je fitnesst. Ik gebruik zelf ook Whey shakes en doe dit ook wel eens met het ontbijt. Je lichaam heeft eiwitten nodig, eigenlijk de hele dag door. Zo'n shake is inderdaad het best te gebruiken na je workout.
Meer dan een is geen probleem, zou wel houden rond de 2 max 3.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een whey shake gebruik je eigenlijk om zo snel mogelijk een hoop eiwitten binnen te krijgen. Je kan ook caseïne shakes nemen, vlees, kwark, of andere eiwit bronnen nemen, maar deze doen er langer over om te verteren dan een whey shake. Hierdoor kan je t beste whey shakes nemen bij je ontbijt en na de training, wanneer je veel eiwitten wilt nemen en dat deze zo snel mogelijk opgenomen worden in je spieren. De rest van de dag is t zonde om een whey shake te nemen, want t heeft minder effect. Je kan beter de rest van de dag eiwitrijk voedsel nemen dat langzaam verteerd, zodat je de hele dag door eiwitten hebt voor je spieren. Btw een mens kan ca 36 gram eiwitten per keer opnemen, dus als je veel eet en een whey shake neemt zal een groot deel weer gwn aan de andere kant van je lichaam eruit komen.