Een vriend van mij heeft steken tussen de ribben wat is dit waarschijnlijk? Lees beschrijving.

Een vriend van mij heeft steken tussen de ribben en hij is niet ziek geweest van een griepje ofzo en hij heeft dit nu al een paar weken en het gaat maar niet over wat is dit en wat moet hij doen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.9K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat dacht je van een bezoekje aan de huisarts?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja nou daar gaat die maandag heen maar het doet wel heel veel pijn momenteel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als hij zich echt zorgen maakt kan hij even een belletje plegen naar de huisartsenpost in de buurt. Dat is zeg maar een huisartsenpraktijk die ook geopend is buiten normale praktijkuren.

Antwoorden (4)

Het gaat bijna zeker om zijn rib. Of die gekneusd of gebroken is kunnen wij niet zeggen. Ik spreek uit ervaring omdat ik ook een steek voelde bij mijn rib/long.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
kan ook een verwaarloosde luchtwegeninfectie zijn, hoef je niet reuzeziek van te voelen, laat hem even naar de huisarts gaan voor de zekerheid.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het kan simpelweg een soort spierpijn zijn, om wat voor reden dan ook - een groeispurt?
Of hij heeft misschien een tijdje terug een rare beweging gemaakt waardoor er een spier verrekt is, dat kun je nog heel erg lang blijven voelen, vooral bij die tussenribspieren.
Als hij verder nergens last van heeft, is er waarschijnlijk niet echt wat aan de hand, misschien helpt paracetamol om de pijn wat te dempen., als het erg is.
Is hij ongerust, dan moet hij naar de huisarts, die kan verder vragen, de borstkas beluisteren, en aan de ribben voelen of alles in orde is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kan ook geknelde zenuw zijn, best eens een radiografie laten maken of eens bij een chiropractor gaan.