Zijn bij een allergische reactie de ontstekingswaarden in het bloed verhoogd?

Dus bijv. Bezinking en leucocyten?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
11.9K

Het beste antwoord

Ja deze zijn verhoogd. Ontstekingswaarden als bezinking, White blood cell count (WBC) en CRP zijn verhoogd. Dat komt omdat bij een ontsteking dezelfde immunologiesch (afweer) processen actief worden als bij een ontsteking. Eigelijk kan je een allergie een verkeerde of ontregelde immuunreactie van je lichaam noemen als reactie op iets waar het eigenlijk niet op hoeft te reageren.
Je lichaam reageert bij een ontsteking en bij een allergie door meer witte bloedlichaampjes aan te maken (WBC). Bij een ontsteking komen er bovendien ook meer positief geladen eiwitten in je bloed. Die neutraliseren de lading van de normaalgesproken negatief geladen rode bloedcellen. Doordat die cellen de lading verliezen zullen ze snel naar de bodem zakken. Het CRP is een eiwit dat een indicatie geeft van het aanwezig zijn van een ontsteking ergens in het lichaam. maar omdat bij een allergie de zelfde processen actief zijn als bij een normale ontsteking zal ook het CRP verhoogd zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Graag gedaan, mocht je nog meer vragen hebben over dit onderwerp, dan stel je ze maar.