Medelijden of net goed?

http://www.ad.nl/ad/nl/1038/Binnenland/article/detail/433820/2009/09/30/Agenten-ontdaan-over-verdachtenstatus-na-strandrellen.dhtml

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Geen van beiden. Gewoon zakelijk OK.

Ook agenten moeten zich aan de wet houden.
Als er aanwijzingen zijn dat ze de regels overtreden hebben dan moeten ook zij de status van verdachte ondergaan. Beetje respect voor de wet mogen ze wel hebben.

Overigens zitten er hele enge mannen bij de politie. Het zijn namelijk ook maar mensen. En een machtspositie kan mensen tot onaanvaardbare handelingen zetten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Medelijden.
Er kan pas gedegen onderzoek plaatsvinden, als die rel dag een stuk of 30 verdachten waren opgepakt, welk met al dat camera toezicht e.d. niet al te moeilijk moet zijn geweest.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er zijn maar 8 verdachten opgepakt naar aanleiding van de rellen. En daarvan zitten er nog 4 vast...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Juist, en vijf agenten verdacht. Tikkeltje kromme verhouding tot elkaar. Ook hier lijkt het of de relschoppers wegkomen met de meeste rechten. En dat ZIJN de criminelen.
Politie medewerkers zijn ook mensen,ze horen niet boven de wet te staan. Als ze idd de enigen waren,die hebben geschoten dienen ze vervolgd te worden.Alleen,waarom die 16 andere agenten dan niet?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geen van beiden.Ze zijn slechts verdachten en de zaak moet gewoon uitgezocht worden.Ik zou het wel vreemd vinden wanneer er geen onderzoek gedaan zou worden naar de toedracht.Tot die tijd zijn het gewoon verdachten.Niks mis mee.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Overigens is verklaard door woordvoerders van justitie dat de politiemannen in kwestie eveneens als verdachten zijn gequalificeerd, zodat ze zich op bepaalde rechten kunnen beroepen. Eventueel kan dat van pas komen, MOCHT het blijken dat deze politiemannen verantwoordelijk/schuldig zijn. Zo is er bijvoorbeeld het zwijgrecht en het recht op juridische bijstand.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb geen medeleiden...

Maar aangezien het feit dat zo'n 20 agenten zich genoodzaakt zagen om tot de laatste mogelijkheid te grijpen en het wapen te trekken. Ben ik van mening dat een agent daarom niet vervolgd behoort te worden. Vergeet niet dat de agenten alleen in een uiterste en levensbedreigende situatie naar hun wapen grijpen. Ik zou exact hetzelfde gedaan hebben in die situatie. En wellicht wel eerder...

Iedereen heeft de beelden op youtube en het journaal kunnen zien. En iedereen heeft kunnen zien dat de agenten de keuze hadden tussen hun wapen trekken en al dan niet gericht te schieten. Of het alternatief niet meer thuis komen...

Dus gewoon zorgen dat je die 250 rel jongeren opspoort en de agenten vrij uit laten gaan...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Medelijden met agenten? Nee, nooit.
Allereerst, zij hebben ervoor gekozen om agent te worden.. Handhavers van de wet. Dan zou die wet toch ook zeker voor hen moeten gelden!

Uit meerdere gesprekken die ik met politieagenten in de loop der jaren gevoerd heb, is mij duidelijk dat het merendeel uit frustratie bij het de politie zijn gegaan.
Gepest op school, mishandeld door ouders; 'Nu is het tijd voor rechtvaardigheid!'

Zij hebben ervoor gekozen om agent te worden. Zij kozen ervoor 'boeven' te gaan vangen. Nu zij de boeven zijn, moet er natuurlijk wel met gelijke maten gemeten worden.

Zitten zij trouwens al in voorarrest, in afwachting van het onderzoek?