Ik heb al heel lang problemen met mn darmen, het gaat nu al beter, maar ben de laatste tijd zo moe. Wat kan ik hier tegen doen?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Ik heb hetzelfde probleem, het blijft altijd een zwakke plek. Soms vraag ik de huisarts dan om een ongevaarlijk medicijn (ranitidine). Na enkele weken gebruik kan ik er weer maanden tegen. Het kan ook zijn dat je een streptokok bacterie meedraagt. Ik heb die ooit waarschijnlijk in het buitenland opgelopen. De bacterie kan jaren in je maag zitten en is uiteindelijk op lange termijn best gevaarlijk. Vraag je huisarts of een gastroscopie raadzaam is. Het is niet echt een leuk onderzoek, maar na de antibiotica ben je bacterievrij. Tenslotte kan je maag ook je zwakke plek zijn. Steeds als je bevoorbeeld oververmoeid bent gaat die maag opspelen. Belangrijk is dan om een goed ritme te zoeken van eten en slapen. Geen alcohol scheelt ook. Maar...inderdaad... vermoeidheid kan vele oorzaken hebben. Ben je wel happy? Zo niet, zoek dan eens een eenvoudige training of coaching om meer evenwicht te krijgen in jezelf. Een aanrader voor mij was een cursus Mindfulness, betaald door mijn werkgever.

Ga eens langs je huisarts, vermoeidheid kan heel veel oorzaken hebben

het is gissen natuurlijk, kunnen zo ontzettend veel dingen zijn, en het is ook de vraag of je moeheid met je darmen te maken hebben...Maar heb je weleens gedacht aan glutenintolerantie? zie verder de link

Bronnen:
http://www.gluten-check.nl/gluten-check.pdf

vraag aan de huisarts of hij je kan doorsturen naar een maag-darm-leverarts .ziekte van crohn. mijn dochter had ook altijd last van haar darmen,maar helaas nam ik dat in het begin niet serieus. enkele keren bij huisarts geweest,die deed het af met een spastische darm.tot dat ze naar het ziekehuis ging voor onderzoek bij de maag-darm-leverarts. kijk eens op deze site www.hebikcrohn.nl veel succes.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100