Word een borstvergroting vergoed?

als je kleine borsten zorgen voor problemen met jezelf zoals; schaamte, geen hempjes, geen bikini topjes, jaloezie enz enz. is het dan waar dat de borstvergroting word vergoed ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4.2K

Antwoorden (6)

Nee. Alleen als je echt lichamelijke klachten kunt oplopen door bv te grote borsten met als gevolg rugklachten. Dit hangt ook af van je verzekering en de verzekeringsmaatschappij.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In de meeste gevallen wordt het niet vergoed. Alleen als er sprake is van een medische reden.
Dit kan bijvoorbeeld het geval zijn als uw borsten fors verschillen in grootte. Hierbij moet u toch denken aan minimaal een cupmaat verschil. Een andere reden kan zijn als u eigenlijk nooit borsten heeft gehad. Doordat u zich hier mogelijk nooit een volwaardige vrouw door heeft gevoeld kunnen hier aanzienlijk psychische en sociale complicaties uit voortkomen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ken een meisje die een borstvergroting heeft gehad.
Die heeft het deels zelf betaald,de rest hebben haar ouders betaald.
Dat wordt niet vergoed.
Dat is een cosmetische operatie hè?
De enige uitzondering is wanneer borstgroei helemaal niet op gang is gekomen.
Dat je dus echt letterlijk helemaal plat bent en dus gwn geen borsten hebt.Zelf geen A-cupje.
Dan kom je wel in aanmerking voor een vergoeding.

Die vriendin ging trouwens van cup B naar een grote C-cup,ik vond het echt onzin,maar zij is er erg blij mee.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, gelukkig niet! Je moet blij zijn hoe je bent, waarom zou je in godsnaam plastic borsten willen? Elk mens is uniek en daar moet je respect voor hebben.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Borstvergrotingen worden vergoed als:

U uw hele leven lang nooit borsten hebt gehad en zich meer man dan vrouw voelt en zich als vrouw niet volledig voelt, of de ene borst is aanzienlijk groter dan de andere borst (minimaal 1 cupmaat), of door een medische ingreep moest 1 of allebei de borsten verwijderd worden (borstkanker.

De verzekering vergoed deze operatie niet omdat U niet tevreden bent met uw cupmaat en zich vrouwelijker zou voelen met grotere borsten (puur cosmetische redenen).

U kunt het beste een afspraak maken met een cosmetische arts en bij die arts laten bepalen of het medisch noodzakelijk is en als dat zo is kunt U de arts contact op laten nemen met de verzekeringsmaatschappij.

Voor borstverkleiningen geldt zelfs dat er lichamelijke klachten kunnen komen zoals rugklachten door een oneerlijke verdeling met de belasting van het lichaam....vooroverlopen door te grote borsten bijvoorbeeld, deze worden om die redenen altijd vergoed.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een borstvergroting wordt over het algemeen niet vergoed door uw ziektekosten verzekeraar, omdat de meeste borstvergrotingen cosmetisch van aard zijn.

Wanneer er sprake is van een duidelijk medische reden, wil de verzekering vaak wel overgaan tot een al dan niet gedeeltelijke vergoeding. Dit is het geval bij bijvoorbeeld een aanlegstoornis of als er sprake is van verschillen in formaat. Hierbij moet er wel minimaal een cupmaat verschil zijn.

Dit kan bijvoorbeeld het geval zijn bij een borstreconstructie als er één borst is verwijderd omdat bij u borstkanker is geconstateerd. U kunt zich hier erg ongelukkig door voelen met alle psychische en sociale gevolgen van dien.

Dit is ook het geval als u heel plat bent en op een man lijkt. Doordat u zich hier mogelijk geen volwaardige vrouw door voelt, kunnen hier aanzienlijk psychische en sociale complicaties uit voortkomen.

Als er een reden is waarom u meent voor een al dan niet gedeeltelijke vergoeding in aanmerking denkt te komen laat uw chirurg dan een aanvraag indienen bij uw ziektekostenverzekeraar. De medisch adviseur van uw verzekeringsmaatschappij zal de ingreep en de vergoeding beoordelen.