Misschien een beetje vieze vraag, maar zegt de geur van je scheten ook iets over je darmflora in de zin van dat hij gezond of ongezond is?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Inderdaad wel een vieze vraag. De geur, en ook zeker de hoeveelheid van je scheten zegt wel wat over je darmflora, maar vooral de invloed van je voedingspatroon op je darmflora. Als je vet en ongezond eet dan zal je dat terug ruiken. Ook als je gehaast en schrokkend eet zal je meer scheten ( kunnen ) laten omdat je meer lucht inslikt. Daarnaast kan het zijn dat een specifieke lucht van ontlasting/flatulentie duiden kan op een voedselallergie. Bijvoorbeeld glutenintolerantie ( vaak bij kleine kinderen al opgemerkt/terug te ruiken )

Het is van te veel dingen afhankelijk, van wat je eet en de lichaamssappen die helpen te verteren. Sommige mensen hebben brandbaar gas en andere niet. Ga er maar vanuit dat je dat leven niet ruiken kunt.

ik kan bij me zelf wel verschil ruiken als ik slecht(vet)gegeten heb vind ik minder ruiken dan na een gezonde maaltijd je zou zelf dus een onderzoekje eraan kunnen wagen;-) je moet dan wel even onthouden wat je gegeten hebt en hoe je de reuk de volgende dag ervaart

Ja en nee. Bij sommige ook goede voedingsstoffen zijn de winden die men laat ook niet te harden, ik denk hierbij aan koolsoorten (spruitjes zijn daarvan de koplopers), bonen en erwten, opzich perfecte voedingsstoffen. Vaak vet en ongezond eten geeft hetzelfde effect.

Er is onderzoek waaruit blijkt dat honden allerlei afwijkingen, waaronder zelfs kanker, bij mensen kunnen ruiken. Ik heb niet meegekregen wat er precies geroken wordt (adem, zweet, misschien uitwerpselen en/of scheten). Erg overtuigend zijn de resultaten vooralsnog niet, maar misschien kun je op google scholar zelf publicaties vinden.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100