Is er een logische reden waarom we koud water lekker vinden en warm water niet?

Warm water, geen koffie of thee maaar gwn water, vind ik gewoon niet te drinken, koud water wel, is daar een reden voor of IS dat gwn zo ? xD

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.6K

Antwoorden (2)

Water op zich heeft geen smaak of het nou warm of koud is. De reden dat koud water voor veel mensen beter te drinken is dan warm water heeft vooral te maken met het verfrissende effect. Het is lekker koel en drinkt dus makkelijker weg.

Er zijn echter wel mensen die warm water wel lekker vinden maar dat zijn er niet heel veel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb een tijdje elke morgen warm water( met een beetje citroensap) gedronken om af te vallen.( ik had gehoord dat dat hielp,stom maar ja)
En ik vind warm water erg vies om te drinken.
Koud water vindt ik ook niet lekker maar dat gaat nog.
Water is eigenlijk niet vies of lekker omdat het nogal smakeloos is.
Koud is het nog dorstlessend.
Warm is het gwn..ja,niks eigenlijk.
Dat is,denk ik,de reden.