Wat is de doel van de horoscoop?

Als je er aan de horoscoopdagelijks verhalen zou geloven
raakje je elf niett kwijt? je wordt toch onzeker door elke dag verhaal te volgen terwijl van je eigen personlijkheid anders bent of zit het anders namelijk?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.4K

Antwoorden (7)

Daarom lezen meestal mensen die onzeker of niet gelukkig zijn horoscopen ...
Voordat ik van die vervelende reacties krijg ik zei " meestal "
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik vindt het ook altijd erg sterk dat er zo'n klein stukje tekst voor duizenden mensen van toepassing zou zijn! Dan zou bv op die zelfde dag voor al die mensen een geheime minnaar opduiken, maar ook kun je die dag een dierbare verliezen....! Als ik jou was; hecht er niet te veel waarde aan, zeker niet als je het zo onzeker maakt!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wetenschappelijk gezien kloppen de horoscopen nooit.
Maar voor wie nog wil vasthouden aan de traditionele horoscopen kan het doel alles zijn wat je maar wilt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er is eigenlijk geen doel. Deze horoscopen zijn grotendeels verzonnen en heel vaag beschreven, zodat je er snel herkenning in kunt vinden. Tegenwoordig zijn horoscopen zo mainstream dat bijna elk tijdschrift er wel een pagina aan wijdt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nothing !

Een soort bijgeloof nergens aan vastzit.

1 van de 40 dingen die ze zeggen komt wel eens voor. meer niet...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Let maar eens op hoe algemeen die teksten zijn. Daarvan slaat altijd wel iets op jou of jouw situatie. Maar... Als je de horoscopen van andere sterrenbeelden leest, is dat net zo!

Vandaag zullen niet al je plannen uitgevoerd kunnen worden en niet al je vragen beantwoord worden. Later zul je merken dat dat goed is. Probeer ontspanning te zoeken en pas op dat je niets kwijtraakt. Een afspraak kan uitlopen.

Zoiets is altijd wel van toepassing, op iedereen, elke dag.
Weet je hoe ik het doe? Als ik eens een horoscoop tegenkom, dan lees ik 'm, en dan geloof ik alleen de positieve dingen. Die kloppen. De rest is onzin :-)
(En als m'n 'eigen' horoscoop me niet aanstaat, dan lees ik een andere en besluit ter plekke dat dat teken vast heel veel invloed op mij heeft.)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het doel van horoscopen is om mensen het idee van zekerheid te geven. Dat er een richting in het leven zit welke je zelf niet kan beinvloeden kan heel rustgevend werken. Daarom lezen mensen ze graag. Vooral omdat horoscopen vaak een positieve draai geven aan het meest slechte bericht.

En natuurlijk zijn de media hier slim op ingesprongen, zodat je nu overal wel een horoscoop kan lezen die bij je past. Voor even.