Hoe vaak bijt een mens 's nachts (onbewust) op zijn tanden en kiezen?

Ik zit op dit moment even met een heel vervelend probleem! Na het flossen van mijn tanden is er een stukje kies los gekomen en zit nu half los en dwars tussen 2 kiesen en kan hem met geen mogelijkheid eruit krijgen...al van alles geprobeerd!

Ik kan mijn kiezen nu niet op elkaar zetten omdat dat stukje tand dan prikt in mijn tandvlees en dat is pijnlijk uiteraard! Nu ga ik zo de nacht in en ben bang dat ik vannacht onbewust toch m'n tanden en kiezen op elkaar zet. Hoe zal dat gaan? Zou ik wakker worden van de pijn doordat ik mijn tanden en kiezen TOCH op elkaar zet?
Uiteraard bel ik morgenochtend gelijk mijn tandarts!

Toegevoegd na 1 minuut:
..

Toegevoegd na 23 minuten:
Komt bij dat ik nu juist zo'n zin heb aan chipies, maar dat gaat niet...............:-(!

Toegevoegd na 14 uur:
De afloop:

Mensen bedankt voor de reacties!
Ik ben toch maar de nacht ingegaan en vanmorgen was het uitstekende deel tussen mijn kiezen weer terug.....gebeten(???) Kom net bij de tandarts vandaan en nu is alles weer in orde; de lies is opnieuw gevuld pffffffff, gelukkig maar!

14 jaar geleden
1.4K

Het beste antwoord

De kans is heel groot... En dat je morgen naar de tandarts moet gaan is evident...

Mensen knarsen hun tanden zelfs af in de nacht...
Neem ter profylaxe (ter voorkoming van) pijn bij voorbaat een pijnstiller... kan geen kwaad en kan een goede nachtrust bevorderen...

Ik ben blij dat ik niet in je schoenen sta hoor deze nacht...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
misslobe
14 jaar geleden
Dankje voor je advies! Ik neem maar een beste borrel denk ik pfffffffffffff

Andere antwoorden (3)

Dat verschilt per mens en per nacht.
Ik zelf weet dat ik soms heel erg kan liggen knarsetanden. Mijn man doet dit nooit.
Waarschijnlijk, als je normaal nooit hard dichtbijt zul je vannacht ook wel goed kunnen slapen, zonder dat je jezelf pijn doet. Ik denk ook dat je vrij snel wakker bent als je wel per ongeluk zou bijten.
Ik zou zelf een pijnstiller nemen voor het slapengaan als ik jou was... Maar dat moet je zelf maar beslissen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nou als je net zo knarst als mij en mijn man word je vanzelf wakker als het pijn doet.
geliddelt doe je elke 10 minuten je mond open en dicht in je slaap.
als het echt veel pijn doet zou ik spoed tandarts bellen.
succes
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
misslobe
14 jaar geleden
Dat heb ik overwogen maar mijn man vond dat onzin.........maar ja, ik zit er maar mooi mee!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
gewoon doen. jij heb er last van hij niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gelijk heb je Bailey, vind ik ook.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je man heeft er niets over te zeggen. Jij bent degene die niet eens je mond dicht kan doen zonder jezelf te verwonden!
Als ik jouw was zou ik inderdaad even naar een nacht tandarts gaan.
Als je er erge last van hebt kom je zo de nacht niet door.

Ik heb een jaar of twee geleden, toen we in Drenthe waren op Landal, ook een stukje van mijn kies kapot gebeten op een olijf, waar een pit inzat :(
Er was een zijstukje afgebroken, tussen twee kiezen en ook dat puntje deed zeer in het tandvlees.
Een avond tandarts heeft die kies gerepareerd, uiteraard met verdoving.
Je kunt ook even bellen, kun je altijd nog beslissen wat je wilt.
Heel veel sterkte .