Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Klopt het dat de farmeceutische industrie miljarden verdient door slechts een bestaand medicijn aan te passen

en er vervolgens een nieuw naampje aan te koppelen?
Patent voor het eerste medicijn loop af dus laten we een nieuw patent aanvragen voor het oude nieuw medicijn?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
713
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
er zijn zoveel verschillende namen van geneesmiddelen die hetzelfde effect hebben dat mij dit niet zou verbazen.maar het antwoord op je vraag weet ik niet.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ja , dat gebeurt.
Voorals als men dan ook een ander indicatiegebied pretendeert en dit toegewezen wordt.
Hier worden ongelooflijke bedragen mee "verdient".
Een goede vriend van mij is artsenbezoeker geweest en heeft me hier uitvoerig over verteld.
Hij kwam daardoor in gewetensnood en is toen uit
deze "tak van sport"gestapt.
Vooral in de markt van SSRI's en methylfenidaatproducten is deze praktijk berucht.
Men creeert soms eerst een probleem en vindt daar een middel voor uit.
Dit vele miljarden Euro's, VOORAL IN DE WESTERSE WERELD.
Formeel geef ik aan dat het een persoonlijke mening betreft.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Dat kan volgens mij niet.
Als een medicijn ontwikkelt wordt en op de markt komt zit daar voor een bepaalde tijd patent op. Dit omdat de ontwikkelaar zijn ontwikkeling kosten terug moet verdienen.
Na die tijd mogen andere fabrikanten het product ook onder hun eigen naam op de markt brengen.Die zijn dan aanmerkelijk goedkoper. Maar dan zit er volgens mij geen patent meer op.!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het enige wat ik weet is dat het een corrupt zooitje is.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mee eens +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mee eens +1

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding