Doodsoorzaak nummer 1 in Nederland.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij vrouwen nog wel. In het algemeen is kanker het momenteel:
http://www.cbs.nl/nl-NL/menu/themas/gezondheid-welzijn/publicaties/artikelen/archief/2009/2009-2687-wm.htm En wat betreft of dit een antwoord is waar vraagsteller wat mee kan...
Ten eerste weet ze al dat het een ziekte is, zie:
http://www.goeievraag.nl/vraag/100-mensen-gaan-dood-kanker.242467 Daarnaast is dit sowieso een vraag die niet voldoet aan de richtlijnen:
"Vragen die gaan over de betekenis of vertaling van woorden die simpel op te zoeken zijn in woordenboeken"
Een ziekte. En er bestaan verschillende soorten van.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik vermoed dat bijna heel nederland al bij deze kennis gekomen is ;)
Kanker (Latijn: neoplasma malignum) is een aandoening die gekenmerkt wordt door de volgende verschijnselen:
er zijn cellen die zich onbeheerst vermenigvuldigen en dit blijven doen;
de woekerende cellen breiden zich uit in omliggend weefsel en richten hier schade aan (invasieve groei of infiltratie);
de woekerende cellen verspreiden zich ook naar ver weg gelegen plaatsen in het lichaam (metastasering ofwel uitzaaiing). Dit geschiedt via de lymfevaten (lymfogene metastasering), via het bloed (hematogene metastasering) en in aanwezige lichaamsholten (bijvoorbeeld buikholte).
Bronnen:
fremar
12 jaar geleden
dat is een ziekte waar aan je dood kunt gaan.
sommige kinderen schelden met kk maar dat is niet stoer. mijn moeder is dood aan kk en dat wil je niet meemaken! ze overleed aan kanker eigelijk in haar hele lijf. ik vond die reclame van kk verziekt je taal daar ben ik het mee eens!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De verschillende vormen van kanker bij de mens zijn ziekten waarbij een van de vele cellen waaruit het menselijk lichaam is samengesteld dusdanig wordt veranderd dat ze zich ongeremd keer op keer begint te delen, en zo miljoenen soortgelijk aangetaste, zichzelf duplicerende nieuwe cellen voortbrengt, waarvan sommige zich misschien zullen verspreiden naar andere delen van het lichaam en het ten slotte overmeesteren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het zijn foute cellen die aaneen geklonterd je organen verhinderen te functioneren. En ze woekeren, als het tegen zit, door je hele lichaam. Als klap op de vuurpijl zijn ze bijna niet te vernietigenen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kanker is een vaakgebruikt scheldwoord, naar de ziekte kanker. Het is zeer kwetsend voor mensen die kanker hebben of mensen kennen die het hebben. Er is daarom ook een campagne gestart die als doel heeft het stoppen van het gebruik als scheldwoord.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat kan je hier zien:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Kanker
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Min?
Een vreselijke ziekte! Er zijn veel mensen die ik ken wat het hebben of eraan gestorven zijn. Ik vind het dus ook niet cool dat ermee gescholden wordt. Door deze ziekte ben ik mijn oma en opa verloren. Mijn andere oma had het ook maar door chemotherapie hebben ze het kunnen verwijderen. Het is echt vreselijk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een ongecontroleerde celdeling.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is een verstoring van de normale deling van lichaamscellen, als cellen zich zonder noodzaak blijven delen, onstaat er een kwaadaardige tumor. Deze tumor kan voorkomen in 1 orgaan, bijvoorbeeld de maag, prostaat, hersenen, maar kan zich ook in het bloed mengen (leukemie) of in het lymfestelsel. Maar kan ook in meerdere organen tegelijk, of in de botten voorkomen.

De behandeling verschilt per soort kanker, maar ook kan bij een zelfde soort de ene patient anders worden behandeld dan de andere. Dit heeft onder meer te maken met stadium va de ziekte en het celtype van een bepaald soort kanker. De ene soort kanker is beter te genezen dan de andere.
De ene patient word wel kaal, de andere niet. Je kan helemaal genezen, maar het kan ook een "uitstel" van leven zijn.

Het staat in de top 3 van doodsoorzaken, dat heeft weer te maken met o.a. je levensstijl. Er is zo ontzettend veel te vinden op google hierover.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kanker is een ernstige ziekte.
Je kunt de ziekte niet altijd voorkomen maar je kunt wel je best doen om gezond te leven zodat de kans een beetje kleiner wordt dat je het krijgt.
Gelukkig wordt er veel onderzoek gedaan en veel mensen genezen van deze ziekte.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
een heel vervelende ziekete!!!