Hoe kan het dat ik soms witte vlekken zie, en daarbij soms ook moet braken?

Een vriendin van me stelt deze vraag, ze wil er liever niet mee naar de huisarts gaan, ze wilt dus graag weten wat dit zou kunnen zijn.
En nee deze vraag gaat niet over mij, ik heb ook last van braken, maar dat is bij mij altijd als ik iets gegeten heb, daarom eet ik bijna niks meer.
Dus vroegen wij ons af wat het mogelijk zou kunnen zijn bij haar?
Alvast bedankt.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ritsuka
12 jaar geleden
Bijna niks eten is ook niet echt goed.. Volgens mij moeten jullie beide naar de huisarts
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb het me hele leven al, maar bij mij is het nu beetje erger geworden door verschillende dingen.... Ik kan zo dagen niks eten en amper drinken, maar dat is niet zo erg, ik heb er verder geen bijwerkingen bij... Behalve braken als ik wat eet...... Maar zij ziet witte vlekken, en dat is denk ik niet zo goed, maar ik kan haar niet overhalen om naar huisarts te gaan, dus ik hoop dat iemand ongeveer zou weten wat het mogelijk zou kunnen zijn. Zij heb denk ik geen eetstoornis ofzo, want ze eet en drinkt gewoon goed, en slaapt ook goed enzo.
fremar
12 jaar geleden
allebei lichamelijk onderkomen...dringend arts raadpegen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
MeMyselfenik: FOUT. Je _merkt_ de bijwerkingen nog niet of je wenst ze niet te zien. Ze zijn er wel degelijk, want als je te lang zonder goede voedingsstoffen doet, gaat je lijf stukje bij beetje kapot.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Krijgt je vriendin er ook hoofdpijn bij?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Maria16: Nee dat heeft ze er niet bij.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan weet ik het ook niet. Zolang zij niet naar de huisarts wil,heeft ze alleen maar zichzelf ermee en zou jij je er verder niet meer druk om moeten maken,hoe hard het ook klinkt,maar zo bedoel ik het natuurlijk niet.

Het beste antwoord

Haal haar over toch naar de huisarts te gaan, wil ze dat echt niet, vertel dan aan haar ouders wat er met haar aan de hand is, dat is geen vertrouwen schaden, dat is je vriendin beschermen, dat is wat ze nodig heeft, sterkte
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Weet ik niet , maar wat ik wel weet is dat het hoogst waarschijnlijk niet door 'het eten van normaal voedsel komt én dat bijna niets eten ongezond is.

Dus ik zou gewoon weer gaan eten want waarschijnlijk associeren jullie dat braken onterecht met eten. ( tenzij het erg vreemd eten is )
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij mij kan dat niet, ik eet en drink me hele leven al slecht, en bij mij is het erger geworden door verschillende dingen....... En is ook niet zo erg, ik heb er verder niet meer bijwerkingen of iets bij..... Maar bij haar is het wel erg in die zin dat zij witte vlekken ziet en moet braken, terwijl zij een goed eetpatroon heeft en een goed slaap patroon.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dan raad ik jullie echt aan naar een huisarts te gaan, dit moet zij oplossen en dat kan vrees ik alleen door de huisarts te bezoeken
Er is er maar één die daar antwoord op kan geven, en dat is de huisarts. Waarom zou ze daar niet heen willen? Is ze bang voor harde waarheden, zoals 'ga eten'?
Als jullie oprecht geen enkele verklaring kunnen bedenken, dan is het _juist_ zaak om naar de huisarts te gaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kijk ik ga zowizo niet naar een huisarts omdat ik het al min of meer weet van mezelf, en omdat ik niet naar een huisarts durf te gaan (omdat ik al niet eens alleen de straat op durf) en omdat ik me hele leven al een slecht eet en slaap patroon heb (slaapstoornis, en stre..s/trauma`s e.d.) Maar bij haar is dit een soort van nieuw en met haar eet en slaap patroon is niks mis. Zij durft wel naar huisarts maar wil het niet, ik weet niet waarom, maar daar maak ik me bij haar een beetje zorgen om. En ik dacht van misschien dat hier misschien iemand er een antwoord op weet (behalve huisarts) ik dacht dat het misschien haar bloedsuiker is ofzo, ze is er niet duizelig bij, dus kan het misschien ook tussen haar oren zitten, maar omdat ze er soms ook bij moet braken..... Weet ik er geen andwoord op.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien neemt ze jouw slechte voorbeeld over?
Als jij hulp zou zoeken, zou jouw leven weleens een stuk makkelijker kunnen worden, want het klinkt ellendig zo.
Enne... waarom heeft zij wel zorg van de huisarts nodig en gun je die jezelf niet?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Omdat ik weet dat het bij niks gaat oplossen, en zij nog een heel leven voor zich heeft, met gelukkige tijden. En omdat zij heel erg zit met dit probleem. En ik zit er bij mezelf niet erg mee. En die klacht van mij is ook niet zo erg behalve dat het soms wel heel veel pijn kan doen. Maar dat maakt me allemaal niet zoveel uit. Bij haar wel, ik maak me er een beetje zorgen om. Maar ze heeft niks van mij overgenomen, want haar eetpatroon is goed enzo. Heeft een goed gewicht en dat soort dingen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jij hebt niet nog een heel leven voor je met gelukkige tijden? Ben je helderziend?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Allebei hetzelfde?zeer onwaarschijnlijk.
Braken, bijna niet eten?
Duidelijk een eetstoornis!
Maar schijnbaar wil vraagstelster dit niet horen van iemand die het zelf heeft.
Liegen hierover is 1 van de kenmerken bij een eetstoornis.
Je kan pas een oplossing vinden als je dit toegeeft.
Dat kan komen doordat je te snel met je hoofd heen en weer gaat