Wat zit er onder je navel?

mijn navel plopt nu zeg maar :D en als je erop drukt voel je dat er wat achter zit.
waar druk ik op, wat voel ik?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
5.2K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wist je dat je misschien een navelbreukje hebt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat ligt er maar aan hoe ver onder je navel! Voor je het weet,kom je weer in dat vervelende k*t jargon terecht,dus pas maar op!

Het beste antwoord

Onder je navel zit niets (meer). Binnen je buik liep de navelader en slagader om je kleine lichaam te voorzien van zuurstof en voedingsstoffen. Buiten je lichaam liepen de bloedvaten door de navelstreng naar de placenta in je moeders buik en weer terug.

Na je geboorte was dat systeem i.v.m. te weinig lengte onhandig en stierf het af. Een stompje bleef als aandenken over en aan de binnekant verdween de navelader en slagader. Het naveltje is het enige dat er nog aan herinnert.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Je voelt het buikschort...
Dat is een vet-schild zal ik maar zeggen dat iedereen boven de zeg maar veertig heeft in min of meerdere mate...

Daar druk je op, dat ligt onder de huid op het buikvlies en op de darmen...

Jij zegt dat het plopt, dan plopt het...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij jou zit er wat achter en je weet donders goed wat ;)
Bij gevorderde zwangerschappen 'plopt' de navel soms naar buiten. Dat is afhankelijk van de ligging van de baby.
Veel moeders vinden dat vervelend, en tapen de zaak weer plat. Op zich allemaal geen enkele noodzaak voor ongerustheid, komt allemaal weer goed.
Onze gekke Amerikanen hebben er zelfs een woord voor:
An outie. Of outy.
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hahaha dat de baby daar zit snap ik. maar ik voel wat anders, een gat. waar mijn vinger in kan... klikt ondertussen vulgair hihi
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat gaatje komt doordat je navel normaal naar binnen wordt gedrukt en door de baby nu naar buiten wordt gedrukt. Als je terugdrukt druk je je navel weer op zijn oorspronkelijke plaats.
Een litteken is een hard stukje weefsel,volgens mij voel je dat dus.Aan de buitenkant zie je het als je navel en aan de binnenkant voel je het als een hard stukje.Je navel is immers feitelijk gewoon een litteken.
Ik kan me voorstellen dat de baby nu tegen het restje litteken aandrukt waardoor je navel naar buiten komt.
Maar dat is mijn eigen gedachte.

Ik weet wel dat chirurgen tijdens een operatie nooit dwars door de navel mogen/kunnen snijden.Ik heb een grote buikoperatie gehad en de snee loopt keurig in een bochtje om mijn navel heen.Er is mij destijds wel uitgelegd waarom dat precies niet kon/mocht maar in de situatie van dat moment ben ik dat helaas vergeten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens mij zit daar een schroefje. Als je dat losdraait, dan valt je hele lichaam uit elkaar.

Tenminste... dat is mij vroeger verteld, en ik geloof alles...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Haha. +1