Zou het je gezondheid aan kunnen testen als je concerta zou nemen zonder een voorschrift van een psycholoog of huisarts?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (3)

Ja dat is mogelijk omdat je het dan als een pepmiddel gebruikt, je word er hyper van en kunt langer door gaan zonder slaap/ rust. Op die manier pleeg je roofbouw op je lichaam.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maar als het nou een ander effect heeft zoals; je word er rustig van en kan rustiger nadenken?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je geen concentratie stoornis hebt zoals bijv ADHD dan heeft Concerta een andere werking op je brein en zul je juist hyper worden ipv rustig.
Concerta is alleen te verkrijgen op voorschrift en dat is natuurlijk niet voor niks!
1 keer testen zal geen kwaad kunnen, maar ga het niet dagelijks gebruiken. Je lichaam gaat er aan wennen, war verslaving kan veroorzaken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sowieso niet zonder recept gebruiken. Mijn zoon gebruikt en ik gebruikte beiden concerta. Mijn zoon 27 mg en ik gebruikte 72 mg. Mijn zoon heeft geen problemen, ik kreeg er een bijwerking van, namelijk hartkloppingen. Ook hoor je vaak over hallucinaties en tics.
Vandaar dat het op recept is.
Suc6 verder.