Ik heb last van zweetvoeten maar geur zit in schoenen(van leer) kan ik mijn schoenen in wasmachine gooien in kussensloop? Of andere optie?

Voeten schoenen zweet

Weet jij het antwoord?

/2500

De enige goede oplossing is om te zorgen dat schoenen genoeg tijd krijgen om te dro gen. Zorg dus dat je meerdere paren in huis hebt die je dagelijks kan afwisselen. Toegevoegd na 1 minuut: Dat lijkt duur, maar de schoenen gaan veel langer mee, waardoor het juist goedkoper wordt!

Zakjes vanillesuiker in de schoenen doen (niet als je ze aanhebt hé ;-) ) haalt de geur uit de schoenen ... Er zijn ook speciale geursprays voor stinkende schoenen, je kan deze kopen in de schoenenwinkel

Mijn vader gebruikte altijd febreeze.. Helpt ook goed!

Je moet, als je je schoenen uitdoet, er koffiepads indoen.

De nare geur wordt veroorzaakt door bacteriën die zich in je schoenen bevinden en zich voeden met stoffen en mineralen in bijvoorbeeld je zweet. Wat ik (als podotherapeut) kan aanraden is om je schoenen in een plastic zak te doen, om ze vervolgens een nacht in de vriezer te stoppen. Dit doodt (de meeste) bacteriën. Eventueel later de schoenen insmeren met ledervet of kleurloze schoenpoets om uitdroging van het leer te voorkomen. Het dragen van sokken van natuurlijke materialen (katoen, wol, etc) kan ook tegen zweetvoeten helpen. Wel elke dag schone aantrekken! Succes!

gewoon een nacht laten staan met soda er in,werk echt goed. Schoen vol gooien met soda een nacht of lang laten staan. Soda er uit schudden,en weer heerlijk fris.

Wat met mijn sportschoenen perfect werkt, gewoon een goedkope spuitdederant erin spuiten.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100