Hoeveel calorieën verbrand je als je aan het zoenen bent en is het ook echt gezond?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
5.8K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
voor elke minuut die je zoent verbrand je 1,75 ckal dus succes ;)

Het beste antwoord

De ene zoen is de andere niet. Als je heel teder en zacht aan het zoenen bent, zal je minder calorieën verbranden, dan wanneer je heftig aan het tongworstelen bent.
In het algemeen voel je je wel gelukkig als je aan het zoenen bent, en dat is dan weer gezond.
jc54
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Calorieen verbranden zonder genoeg te eten, is niet gezond. Je hebt namelijk (als vrouw) 2000 calorieen nodig om normaal te kunnen functioneren. Verder is zoenen wel gezond, omdat je bacterien krijgt van de andere en hier krijg je een betere weerstand van.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, het wordt altijd gezegd dat het gezond is.

Maar er zijn ook tegengeluiden:

Een aantal Zweedse wetenschappers heeft dit wel gedaan. Ze zijn tot de conclusie gekomen dat tongzoenen is inderdaad vies en zelfs erg ongezond is, zo meldt Annet.nl.

Tijdens één kus worden 40.000 parasieten uitgewisseld. 40.000! Ik wist niet eens dat ik er één had!!! Maar de wetenschappers hebben meer ontdekt: naast de parasieten (waar laat je die eigenlijk zo’n hele dag? Ik begrijp dat ze klein zijn, maar van 40.000 parasieten moet je toch wel iets voelen….) wissel je ook 250 bacteriesoorten uit.

En calorieën verbranden tijdens het zoenen?
- Twintig minuten zoenen: 35 calorieën

Ja, misschien wel, maar je krijgt er ook weer wat binnen. Tijdens het zoenen win je namelijk ook 0,45 gram vet, 0,7 gram eiwitten en 0,19 gram andere organische stoffen.

http://vrouw.blog.nl/gezondheid/2005/10/10/zoenen_smerig_en_ongezond

Ik zou er niet te veel over nadenken.

Maar alleen zoenen zo veel je wilt. met degene die je lief is.
En daar dan van genieten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Top! +!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+++
Het ligt eraan hoe lang je aan het (tong)zoenen bent. Als je bijvoorbeeld 10 minuten aan het (tong)zoenen bent kun je wel 25 calorieen verbranden!