Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan het dat ik 2 kilo afval in 2 dagen?

ik ben nu dus ongesteld en ben dus 2 kilo lichter dan 22 dgn geleden, hoe kan dit?
ik bedoel het is toch niet zo dat ik 2 kilo bloed verlies ofzo??

Toegevoegd na 1 uur:
oepss het is 2 kilo in 2 dagen

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.3K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja das een goede vraag 0-o
Amadea
12 jaar geleden
Heb je deze vraag en de antwoorden erop ook gezien: http://www.goeievraag.nl/vraag/verschil-gewicht-tijdens-menstruatie-groot.206068?
jc54
12 jaar geleden
Waar heb je het over, 2 kilo in 2 dagen, of 2 kilo in 22 dagen?

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Het is zeker niet zo dat je 2 liter bloed verliest. Per menstruatie verliest men gemiddeld 60 milliliter bloed (15 cc). Die hoeveelheid komt overeen met twaalf tot vijftien theelepeltjes.

Maar de dagen voor je menstruatie houdt je lichaam meer vocht vast dan anders. Dan kan je wel enkele kilo's zwaarder worden. Tijdens en na de menstruatie wordt dat vocht terug afgevoerd en is het mogelijk dat je 2 kilo's 'afvalt'.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
okee bedankt

Andere antwoorden (4)

In de pubertijd is het heel erg normaal dat je 2 à 3 kilo in je gewicht schommelt. je hoeft je dus geen zorgen te maken hoor
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2 kilo zou betekenen dat je 2 liter bloed verliest, zoveel is het echt niet, gemiddeld verlies je ongeveer 50 ml, dat is een paar theelepels. Het verschil in gewicht komt daar dus niet van.
Het schommelen van je gewicht is heel normaal, het kan te maken hebben met meer of minder vocht vat houden maar ook met het tiidstip van het wegen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Meestal ben je zwaarder tijdens de menstruatie ( vaak 1 of 2 kilo meer),dus misschien ben je gewoon 2 kilo afgevallen.Kan toch ook?
En 2 kilo(=2 liter) bloedverlies,dat is dus onmogelijk hè?
Dan zou je je nu wel flink zwak en beroerd voelen hoor,dat is nogal wat!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een keer naar de wc gaan scheelt soms ook al een kilo.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding