Hoe is het mogelijk dat ik door het slikken van kiezelaarde-capsules in één klap van het nagelbijten af ben?

Ik begon met slikken van die capsules omdat ik erg haaruitval had door medicijngebruik. Ik heb heel mijn leven nagels gebeten en dacht altijd dat dat door de zenuwen kwam....

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Dit is wel heel interessant. Mijn ene (volwassen) zoon heeft ook moeite met het stoppen met nagelbijten. Ik zal hem eens een pot kiezelaarde kado doen. Ik kan mij er wel iets bij voorstellen. Je mist iets in je lijf, dat is silicium, nodig voor een goede haar en nagelgroei. Dat voel je onbewust. Dan ga je knauwen aan dat deel wat niet goed zit. Het knaagt, dus je gaat knagen. Als je het tekort aanvult, dan is het gemis er niet meer en dus ook het knagende gevoel niet mee. Ik laat mijn zoon het toch ook testen.

niets is onmogelijk als je er maar in gelooft. Een hap zand was waarschijnlijk goedkoper geweest, een flesje ingestraald water duurder. Als het voor jou werkt: prima, ikzelf heb mijn bedenkingen.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100