voor de gene die ervaring hebben met thuiszorg, wat missen jullie, wat zouden jullie anders willen zien, wat irriteerd en wat juist niet?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

ik vind dat de thuiszorger ondergewaardeert word en vaak als een soort robot word gezien.
dat ze wel eens chagrijnig zijn is dan ook niet verwonderlijk als je ziet wat voor bergen werk ze moeten verzetten,en de constante veranderingen die het er ook niet makkelijker op maken.
en de klachten ,waarvan sommige wel gegrond zijn,die ze aan moeten horen omdat men denkt dat het aan hun ligt .
maar degene die de klacht hoort te krijgen zitten op kantoor en weet over het algemeen niet veel van de praktijk [het werk zelf].
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Mijn moeder heeft thuiszorg gehad toen zij nog leefde. Zij was er heel tevreden over, maar wat zij wel vervelend vond is dat ze regelmatig iemand anders kreeg. Dan was ze net weer een beetje gewend (en gehecht) aan die persoon en dan moest die ergens anders heen. De tuiszorgmedewerker was er voor mijn moeder niet alleen voor het schoonmaken maar ook voor de gezelligheid en de aanspraak.

Dus het enige nadeel wat zij er aan vond was het te vaak wisselen van thuiszorgmedewerksters.

Ze is ook in de laatste maanden van haar leven nog thuis beroofd door twee mensen die zich voordeden als medewerkers van thuiszorg. Ze hadden zelfs nog dezelfde mappen bij hun die mijn moeder daarvan ook in de kast had liggen. Terwijl de ene nep-medewerker haar aan de praat hield doordat ze zgn met een onderoek bezig waren en haar huis wilde zien heeft de ander haar beroofd van haar tas waar ze alles in had zitten.

Ze zei toen ook: Ja, dat kon ik ook niet weten want er komen zo vaak verschillende mensen van thuiszorg die ik niet ken. Dus dat hebben wij toen wel doorgegeven aan thuiszorg dat ze daar toch wel rekening mee moesten houden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mooi en waar verhaal ondanks de negatieve ervaring.+1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1, hopelijk zijn die lafaards in de nek gevat?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, een aantal maanden nadat mijn moeder is overleden zijn er mensen opgepakt die zich voordeden als medewerkers van thuiszorg. Of het dezelfde waren dat zullen we nooit weten maar wij vermoeden het wel.
Rieneke1
14 jaar geleden
+1 voor het verhaal, je moet maar durven zeg!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat verschrikkelijk zeg. Sinds kort hebben we pasjes met foto's erop in de hoop dat dit soort dingen voorkomen kunnen worden. Ben blij dat ze die mensen opgepakt hebben.
Ik heb er zelf gewerkt.Toen waren ze nog niet op het onzalige idee gekomen om te moeten afwisselen.Toen was het juist voor de cliënten erg prettig.Soms was je degene waar ze hun zorgen aan kwijt konden,ze hoefden niets uit te leggen,je ging gewoon je gang en wist precies wat er gedaan moest worden.Wat ik het ergste vind is dat ze de huisbezoeken van de leidinggevenden hebben afgeschaft.Die kwamen juist om te signaleren of de klant zich wel prettig voelde bij de hulp.Nu zijn de mensen meer aan de luimen v. d. thuiszorg overgeleverd.De ene keer krijgen ze wel hulp,de andere keer minder of niet.Het is jammer dat er alleen nog maar management op afstand is.
amc
14 jaar geleden
Ikzelf ben er dus werkzaam. Wij werken vanuit een verzorgingstehuis en hebben een apart team wat zorg aan huis levert. Wij zijn een sterk groeiend team, waardoor het probleem van veel verschillende mensen aan bed zich nu ook begint te uiten. We merkte dat de mensen er veel moeite mee begonnen te krijgen. Daardoor hebben we het team nu gesplitst zodat ze vaker dezelfde mensen zien. Voor ons is het ook prettiger. Je leert de mensen goed kennen, waardoor je er een band mee op kunt bouwen. Wij hebben 1 team manager, die niet bij de mensen op huisbezoek gaat, maar dat is ook niet nodig. Iedere medewerker is contactpersoon van een aantal clienten, die daar geregeld komt en gesprekken mee heeft. Kortom, Wij doen erg ons best om goede zorg op maat te leveren. Wij poberen zoveel mogelijk aan de wensen te voldoen, en moet zeggen dat het ook nog loopt ook. De mensen zijn erg tevreden en het personeel werkt er graag.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het zou wel eens leuk zijn, als sommige;

1) De communicatie onderling nou eens goed zou gaan (er is zoveel gelazer met sleutels, miscommunicaties etc. altijd gelazer)

2) Lezen wat er een keer in die map staat. Dan staat er bijv; pleister afwisselend op 4 verschillende plekken (rechter/linker arm, rechter/linker) borst plakken. Wordt-ie uiteindelijk alleen maar op de arm geplakt. Fijn.

De 2 grootste ergernissen tot nu toe...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het zou fijn zijn als degene die de touwtjes in handen heeft ook weet waar het over gaat. Tegenwoordig heeft de planning echter totaal geen idee wat er gebeuren moet, alleen hoeveel minuten de hulp bij een bepaald adres mag blijven. Als je dan hulp nodig hebt bij het opstaan, wassen, aankleden, en de hulp komt gewoon geregeld pas een keer na 12-en aankakken, dan is irritatie niet meer het goede woord.... Gelukkig was de zorgvraag maar van tijdelijke aard, want op een dergelijke manier behandeld worden is mensonterend.

Kortom, de planning luistert niet, bellen helpt niet en de dames die komen kunnen er niets aan doen maar krijgen uiteraard de volle laag. Die zijn er helaas ook niet meer van onder de indruk, want het gebeurt om de haverklap...