Werken afvalpillen vanaf een bepaald BMI of kan het ook bij mensen met een gezond gewicht helpen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ritsuka
12 jaar geleden
waarom zou je die troep slikken? bij elk gewicht is het onzin.

Antwoorden (4)

Afval pillen werken ook bij een gezond gewicht en dus een gezond BMI, maar waarom zou je je lijf volstoppen met chemische troep als je een gezond gewicht hebt ??
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou geen afval pillen gebruiken.. Afvallen zit tussen je oren en niet in pillen.. Gewoon doen.. Elk pondje gaat door het mondje ...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Afvalpillen werken helemaal niet,
of je nu te dik bent of niet.

Afvalpillen helpen niet. Punt.

Veel afvalpillen veroorzaken een laxerende werking,
dat je dus vaker naar de wc moet,
maar dat betekent niet dat je ook overtollig vet kwijt raakt.

Die laxerende werking krijg je ook als je geen te hoog bmi hebt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Allereerst: hoe kan een afvalpil helpen als je een gezond gewicht hebt? Dan helpt het je van de regen in de drup lijkt me...

Daarnaast; vermoedelijk bedoel je niet een zeewier pilletje of thaise theeconcentraat maar de afslankpil Alli.
Dat is een geregistreerd geneesmiddel met als werkzame stof Orlistat. Het werkt als volgend:

Orlistat zorgt ervoor dat de opname van een kwart van het vet dat je eet wordt verhinderd. Dit vet zal op natuurlijke wijze je lichaam weer verlaten, namelijk via je ontlasting. Hoe doet de afslankpil Alli dit precies? Het vet uit je voedsel, dat ook wel triglyceriden wordt genoemd, komt in je spijsverteringsstelsel terecht. De lipasen, dat zijn enzymen, uit de maag en de alvleesklier zuren het vet verzuren en dit kan door je lichaam geabsorbeerd wordt, wat zich omzet in vet. Alli bindt zich echter vast aan deze enzymen en voorkomt hiermee de absorptie van ongeveer 25% van het vet dat je binnen krijgt. Hierdoor zal het vet dus via de ontlasting weer uit het lichaam komen. Hierdoor zul je met Alli ongeveer 25 tot 50% meer afvallen dan gebruikelijk.

Dit is uiteraard zeer gevaarlijk en onwenselijk als je een normaal gezond gewicht hebt. Vandaar dat je Alli alleen kunt kopen als je minimaal 18 bent, en je BMI minimaal 28 ( overgewicht! ) is.

En alleen bij de apotheek.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ritsuka
12 jaar geleden
wat ze hierbij niet vertellen is dat je poep dus zeer olieachtig kan worden, dor het vet dat weer uit je lichaam gaat (heb ik gehoord)