Waar komt de achternaam "Huzen" vandaan? Ik moet een paar achternamen opzoeken, en dit is een van de achternamen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (4)

Misschien van het woord huizen?
In het Zeeuwse dialect (als ik het goed heb) wordt het woord huis: huus.
Ik denk dat huzen daar een meervoud van is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Deze site geeft weinig info over "Huzen", maar het is misschien een begin...
Ook voor de andere achternamen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
sterredag
12 jaar geleden
leuke site!!
Huzen is Nedersaksisch voor Huizen, een dorp in Noord-Holland. Misschien dat daar een connectie ligt. Of misschien werd de achternaam gegeven aan een inwoner van Huissen (uitspraak: Huussen). Vergezocht, maar misschien kom je er verder mee.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
www.meertens.knaw.nl , daar kun je alles vinden over voor- en achternamen.