Door over de voordelen na te denken ,en deze zijn vele:
Hier volgen enkele terreinen waarop geregelde lichaamsbeweging waarschijnlijk je ten goede zal komen:
● Geestelijke helderheid
● Evenwicht en lenigheid
● Emotionele gezondheid
● Snelheid van herstel na ziekte of verwonding
● Functie van het maag-darmkanaal en de lever
● Stofwisseling
● Immuunsysteem
● Botdichtheid
● Hoeveelheid energie
● Preventie van overgewicht en ziekelijke zwaarlijvigheid
● Preventie of uitstel van problemen met hoge bloeddruk
● Preventie van type-II-diabetes
● Hogere zelfwaardering, minder angst en stress
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
he, jij hebt ook zo'n rijtje!
+

Andere antwoorden (6)

Ga samen met iemand anders sporten, dan wordt de drempel om af te zeggen groter.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ga iets doen wat je leuk vindt. Bv dansen! Of leen een hond. Als je eenmaal begint zul je merken dat je je veel energieker voelt waardoor je dan vanzelf meer lol krijgt in bewegen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kijk naar de voordelen voor je eigen lichaam als je weer gaat sporten.
Je zult je fiter voelen.
Beter in je vel zitten.
Gezonder zijn.
Helderder denken.
Je eten smaakt beter.
Je geniet meer van ontspannings momenten.
Meer energie om wat extra's te doen.
Minder kwaaltjes.
Groter uithoudingsvermogen.
Extra sociale contacten.
Mogelijk een langer en gezonder leven.
Je slaapt beter.
Minder last van overgewicht.
Erg leuk om te doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jezelf!

Even verstand op nul. Beginnen.

En dat fitte fijne gevoel wat daarna komt motiveert je wel voor de volgende keer ;-)

Ik sport vooral veel omdat ik dan kan genieten van een rust momentje ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Door het jezelf gemakkelijk te maken.
Koop een roeimachine, en doe een work-out, elke ochtend voordat je gaat douchen. Je hoeft je niet om te kleden in de sportschool, en je kunt ondertussen je eigen muziek beluisteren.
Kost je maar een kwartiertje per dag...!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Echt willen is kunnen, maar kies iets dat je leuk vindt of dat het beste bij je past.
Een vaste afspraak maken met een vaste trainingspartner helpt daarbij uitstekend.