kan een verkoudheid en vermoeidheid met elkaar te maken hebben?

Ik heb de laatste tijd veel last van klachten. Onder andere: vermoeidheid, verstopte neus, steken in arm, been, hand, voet, hoofd. Duizeligheid en misselijkheid die maar kort blijft.

Kan dit met elkaar te maken hebben?

Toegevoegd na 1 dag:
Ben vandaag naar de dokter geweest. Moet bloedprikken want kan pfeiffer zijn maar ook nog een andere ziekte. Zodra ik meer weet laat ik het weten!

Toegevoegd na 3 dagen:
Ik heb geen pfeiffer. Heb toch last van deze klachten. Nu zoeken naar een andere oorzaak!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
3.7K

Het beste antwoord

Ja dat kan, als je moe bent ben je vatbaarder voor allerlei infecties, heb je een infectie ben je eerder moe. En zo is de cirkel rond.
Dus neem voldoende rust, optijd naar bed dus. Eet gezond, neem eventueel een extra stoot vitamines.
En als het aan blijft houden, ga naar de dokter
11 jaar geleden
anneliez
11 jaar geleden
Kan ik van hieruit niet zeggen natuurlijk, maar als jij je geruster voelt, dan gaan.

Andere antwoorden (2)

Dit kan allemaal met mekaar in verband staan:waarschijnlijk heb je een bepaalde aandoening of gebrek aan bepaalde stoffen.Maar daarvoor zul je uw huisarts moeten contacteren.
fremar
11 jaar geleden
door vermoeidheid kan je wat minder weerstand hebben en daardoor sneller bijvoorbeeld een verkoudheid oplopen.
verstandig is dat je wat beter voor je zelf zorgt, meer rust neemt, goed en gezond eet en daardoor lichamelijk sterker wordt.
al die verschillende klachten zullen dan minder worden of helemaal verdwijnen.

als het langer duurt, zou ik toch contact opnemen met de huisarts.

Toegevoegd na 2 minuten:
het is ook verstandig om naast goede voeding ook genoeg te bewegen/sporten, als je lichamelijk niet veel doet, wordt je slapper, minder sterk en dat uit zich in allerlei klachten.