Bij onze zoon van 17 is zijn milt verwijderd t.g.v. een gescheurde milt. Wat zijn de gevaren van alcohol en weed als je geen milt meer heb?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Deze vraag zou ik echt aan een arts voorleggen, de milt helpt bij het schoonhouden van het bloed maar is vooral belangrijk bij het afweer systeem.

Antwoorden (1)

De milt kan worden gezien als de lymfeklier van het bloed.

In de milt worden plasmacellen gevormd uit B-lymfocyten en worden rode bloedcellen afgebroken en het daarbij vrijkomende ijzer opgeslagen, maar de milt bevat ook een zeker reservoir aan bloed.

Ook draagt de milt bij aan de verwijdering van afvalstoffen uit het bloed. De milt is niet noodzakelijk voor leven en kan operatief verwijderd worden.

Dat neemt niet weg dat de overige organen zwaarder worden belast.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat doet de milt met alcohol? De milt heeft ook een functie bij het reinigen van het bloed,.alhoewel je ook zonder kan leven