mag je als je zwanger bent pijnstillers of aspririne slikken?

mag je als je zwanger bent pijnstillers of aspririne slikken? Of kan dit schadelijk zijn voor het kind? Zoja, hoeveel mag je er dan slikken zodat het niet schadelijk is?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.3K

Het beste antwoord

Je mag paracetamol, maar probeer het wel te beperken.
Aspirine heeft meer nadelen, je kunt beter kiezen voor paracetamol
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dankje x

Andere antwoorden (4)

Dat moet je aan je arts vragen , en toch ook zelf de bijsluiter goed lezen , de aptheek kan ook heel goed advies geven over medicijnen .
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nooit geen aspirine, ibuprofen, naproxen of diclofenac slikken tijdens de zwangerschap, paracetamol mag wel, maar dosering bij voorkeur in overleg met de arts
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Met sommige pijnstillers moet je oppassen als je zwanger bent!
Gebruik geen aspirine als pijnstiller, en zeker niet in het derde trimester van je zwangerschap. Aanstaande moeders die meer dan 500 mg acetylsalicylzuur per dag innemen, verhogen de kans op een verlengde zwangerschapsduur, een vertraagde weeënactiviteit, bloedingen bij de foetus en meer bloedverlies tijdens de bevalling.

Heb je tijdens je zwangerschap toch een pijnstiller nodig, kies dan voor paracetamol. Raadpleeg bij zwangerschap altijd eerst je arts voor je gelijk welk medicijn inneemt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zoiezo zijn asprinsleuren aanrader dus die zou ik mooi laten staan
Als ik u was. Kijk er idd mee uit.. Lees De bijsluiter eens door over wat erin staat en mocht je het al niet vertrouwen neem gewoon contact op met de huisarts.. Deze kan uw
Situatie inschatten en passend advies geven!