in welke versnelling op je fiets kun je het best je been spieren trainen?

Ik bedoel, je kan hem zwaar zetten dan moet je harder trappen lijkt mij effectief maar je maakt minder ''rondjes'' maar je kan hem ook lichter zetten, dan trap je meerdere ''rondjes''.maar trap je wel lichter.(dus trap je meer) ....wat is effectiever?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
4.2K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou zeggen, koop een oma fiets! het zit heerlijk, en je trapt je rot, dus goed voor de spieren!

Het beste antwoord

In een zware versnelling krijg je sterkere spieren en in een lichte versnelling krijg je souplesse.
amc
14 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Je beenspieren oefen je door kracht te zetten. Dus in een zware versnelling tegen de wind in trappen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De boel wat aan de zware kant zetten werkt beter.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In een zwaardere versnelling span je je spieren meer en langer aan.. is dus effectiever.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wielrenners hebben zoveel versnellingen om rond de 96 trappen per minuut te maken, dan is je spierstelsel het best gebruikt... Dus neem die versnelling zodanig dat je op die 96 slagen of trappen per minuut komt, dan doe je het meest optimaal...

Dus 96 slagen per minuut is het effectiefste...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Is géén antwoord op de vraag..-1
Je neemt een lage versnelling en een steile berg.
Krijg je dikke kuiten en grote longen.
jc54
14 jaar geleden
Dat ligt er helemaal aan waar je op wilt trainen. Kracht, conditie, uithoudingsvermogen? Gaat het om het fietsen zelf? Zo ja: sprint/snelheid, langeafstand, bergen?

Professionele langeafstandsfietsers trainen (en fietsen) op 80 (absoluut minimum) tot 110 omwentelingen per minuut. 90 tot 100 is voor de meesten het optimum.

Wil je afslanken, dan moet je niet op de versnelling letten, maar op je hartslag.

Gaat het om de beenspieren, zoals je schrijft, dan moet je dus kiezen tussen kracht en uithoudingsvermogen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het ligt natuurlijk ook aan de omstandigheden. Als je een flinke heuvel op moet,laat je het wel uit je hoofd om met een groot verzet te rijden! Op de vlakke weg en zonder tegenwind kun je hem wel zwaar zetten. In beide gevallen
train je je beenspieren goed!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
een begrip in het wielrennen is; Soeplesse wint het van kracht !