Ik kan mijn linkerarm 360˚ naar links draaien, kunnen meer mensen dit of heb ik gewoon een rare arm ? :D

Ik heb helemaal geen pijn als ik het doe.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nou ik kan het niet, haha.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik snap het niet, verklaar je nader. Hoe moet ik mijn arm kunnen draaien? Moet ik rond gaan zwiepen of moet ik mijn hand op tafel leggen en vervolgens mijn hand arm omdraaien en mijn hand op tafel leggen met een omgedraaide arm?

Antwoorden (5)

ik snap je vraag niet helemaal, maar je schoudergewricht is een kogelgewricht, dus het is normaal dat je je arm alle kanten op kunt draaien
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
maar ik kan het ook alleen maar met m'n linker arm. Ik vind het wel vet!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dat is verre van gezond/normaal.
er zijn hier bepaalde normwaarden voor, en zo is er hier en daar wel een afwijking natuurlijk.
maar gemiddeld genomen is bovenstaand (360*) veel te veel.
bij elleboog in de zij, en buitenwaartse draaiing vd voorzijde vd bovenarm is de bewegingsuitslag zo'n 90 graden. dit is als de patient het zelf uitvoert. als het gedaan wordt door bv een fysiotherapeut dan is dat zo'n 98 graden. de binnenwaartse draaiing (bv hand tussen de schouderbladen leggen) bedraagt dan:
door iemand zelf: 55gr
door fysio: 75gr
http://scriptiesonline.bib.hva.nl/document/169197 dus dat verhaal van dat kogelgewricht is natuurlijk lariekoek. Je hebt inderdaad een kogelgewricht, maar elke slimmerd begrijpt dat je ook gewrichtsbanden en spieren hebt die een gewricht beinvloeden.
Zo ook in de schouder. deze dame in het filmpje is gewoon hypermobiel/erg laxe gewrichtsbanden.
Haha geen rare arm hoor :)
Mijn nichtje kan het ook en een kennis van me ook..
Ze hebben nooit last van gehad... Ze zijn gewoon zo :D
Ik zal mij niet druk om maken..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit kan een vorm zijn van hypermobiliteit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je het hebt over je arm rond draaien dat kan in principe iedereen wel.
Als je zoiets bedoelt als t meisje op deze video ja dan heb je beetje rare arm en zei kan ook haar ellebogen erbij draaien!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Is niet raar, heb het zelf ook. En inderdaad vorm van hypermobiliteit. Fysio zei dat ik uit moest kijken dat er niet iets uit de kom zou schieten maar ook dat is nooit gebeurd en ik kan het al van kinds af aan.