De wiet in de zestiger jaren was ánders, wie kan zich daar nog iets van herinneren?

Toevallig las ik van de week ergens, dat de wiet van jointjes in de zestiger jaren van vrouwelijke én mannelijke bloemtoppen kwam. Er schenen ook af en toe hennepzaadjes in te zitten en vrij veel stukjes blad.

Toch schenen mensen dat destijds goed genoeg te vinden. Was het misschien meer het groepsgevoel -met z'n allen blowen- waar men naar zocht óf werden mensen ook high van dit soort wiet?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Mensen werden er zeker high van, en de zaadjes haalde je er zelf gewoon uit (overigens zaten die in jaren tachtig ook nog vaak in de wiet).
Veel wiet van nu is sterker, als je 'oude wiet' gewend bent en nu die sterke wiet rookt, word je niet high maar zul je ontdekken dat de term stoned een hele goeie is: je kan nauwelijks meer bewegen. Niet te vergelijken met het effect van vroeger (of nu nog steeds van lichte soorten): de lachkick, het prettig 'zweven' of juist diep nadenken.
Ik heb weleens geblowd maar na een keer meeroken van de eigen kweek van een vriend werd ik stoned en kon m'n gedachten niet eens voor mezelf meer formuleren. Niks aan, zelfs een beetje eng, dus toen ben ik maar gestopt ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Die buitenteelt-stelling kan best kloppen.
Vooral de professionele telers zijn bezig geweest om de wiet steeds sterker te maken - kennelijk is er vraag naar.
Je kunt nog wel hele 'zachte' wiet kopen, maar ja.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, die lachkicken waren leuk! Of het gevoel op wolkjes te lopen en inderdaad diep nadenken en dan urenlang filosoferen met vrienden met af en toe een jointje rond laten gaan! Die goeie ouwe tijd!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hééééé man... helemaaaaal te gèèèk weetjewel...
Of natuurlijk: tjeemig de pemig!
http://www.youtube.com/watch?v=3I6V_DnTFlE

Andere antwoorden (2)

Jaren 60 weet ik niet, toen was ik nog niet geboren, maar ik heb geblowd begin jaren 90.
Een heel eind verder in de tijd, maar toen was de wiet ook nog niet zo sterk als dat ie nu is.
Ik werd er prima high van, maar dan op een leuke manier!

De wiet van tegenwoordig durf ik niet meer aan, vééééls te sterk. Heb het zo'n twee jaar geleden nog eens geprobeerd maar prettig vond ik het niet. Ik kreeg er een te zwaar drugs gevoel van. Het leuke is er wel vanaf, vind ik.

Om op je vraag terug te komen, ik denk dat het groepsgevoel ook wel mee kan spelen. Ik kan me in het juiste gezelschap na een pilsje ook al aangeschoten voelen, gewoon puur door de gezelligheid eromheen. Terwijl dat als ik alleen ben en ik drink een pilske voor de lekker, dan voel ik hem nog niet eens.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het stonk helemaal niet en nederwiet was meer een grapje.