Je kunt je vaak minder concentreren en doet impulsieve acties.
Zo ben ik bijvoorbeeld binnen enkele minuten afgeleid als ik ergens mee bezig ben, of ik hoor tijdens mijn radioprogramma een achtergrondgeluid, ben ik meteen helemaal kwijt wat ik aan het doen was.

Ook vergeet ik sneller dingen (bv. op de fiets denk ik ergens aan dat ik moet doen/vertellen, 5 minuten later, als ik thuis ben, ben ik het vergeten).

Over die impulsieve acties: je doet dingen zonder na te denken. Dit kunnen positieve en negatieve gevolgen hebben.

Toegevoegd na 1 minuut:
Wat je eraan kunt doen?
Medicijnen slikken.
Je kunt ritalin slikken (lage dosis), maar die moet je dan meerdere keren per dag slikken en werkt korter.
Ik slikte concerta, die is zwaarder maar die hoef je maar 1x per dag te slikken en heeft een andere werking, die werkt ook langer.

Toegevoegd na 2 dagen:
Nee, je loopt niet als een zombie rond.

Je dokter geeft de medicatie die goed is voor jou, hij zal niet teveel geven.
De eerste tijd misschien wel een beetje, omdat je lichaam eraan moet wennen.

Ook kan je reactievermogen erdoor verminderen.

Zie bronnen voor bijsluiters van concerta en ritalin.

Toegevoegd na 2 dagen:
Met "De eerste tijd wel een beetje" bedoel ik dat je een beetje 'verward' of zombie-achtig rond kunt lopen, niet dat de dokter je teveel geeft.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ik heb het ook en ik heb er pilletjes voor gehaald die ik om de 3 uur in moet nemen ze werken goed
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat je probleem met je aandacht bij te houden de dingen die doet .
Dat wel dingen doet die eenmaal goed kan maar als vraagt hoe je doet dat moeit met die uit teleggen zo als bij voorbeeld rekenen soms je kan in hoofd dan wel uitreken maar als men vraagt hoe op papier met lukt die bijna niet.
je kan daar 3 per dag medicijnen voor krijg of 1 keer per concerta .
Het is duidelijk aan toon tekort in hersen die dit ver oorzaak kan ook erfelijkheid verband hebben .

hoplijk kan hier mee uit de weg s6