Last van trillend ooglid, maar dan al 4 maanden?

Mijn moeder die heeft al 4 maanden lang een trillend ooglid, de eerste 3 maanden was t nog wel alleen het onderste ooglid, nu is het uitgebreid naar onder haar wenkbrauw, de neuroloog weet het niet en een MRI scan was gewoon clean, dus niemand weet wat t kan zijn. Mijnmoeder is ten einde raad en ze is nog naar een andere neuroloog doorverwezen, maar dat duurt nog maanden, ze leeft van dag tot dag en denkt dat het niet meer over gaat. Ze heeft wat medicijnen gekregen, die werkten de 1e week en daarna werkte het neit echt meer. Die medicijnen waren spierverlammers. Weet iemand aub wat hier aan de hand kan zijn of heeft iemand dit meegemaakt in zijn omgeving? Please help!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
10.1K
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Hey vreemdeman,
Ik heb net hetzelfde probleem... ook al 3 maanden, ook dezelfde medicatie als je mama (ze willen centraal zenuwstelsel platleggen door zware medicatie).. heb ook mri volgende maand, maar denk dat die goed gaat zijn. Erg ambetant, weet echt geen raad mee!! Hoe heeft je mama het uiteindelijk kunnen oplossen?
Bedankt

Antwoorden (4)

het kan magnesium tekort zijn, maar laat er eerst die andere neuroloog naar kijken, voor je zelf gaat dokteren

Toegevoegd na 28 minuten:
google even: trillend ooglid door magnesium tekort, dan krijg je meer informatie
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja, had ik ook gelezen en gezegd dat ze door moet geven aan de volgende neuroloog, maar toch bedankt! :D
Oh, wat naar voor je moeder. Veel mensen hebben af en toe last van die willekeurige spiertrekkingen (spasmen) van een ooglid, maar dat is meestal na een paar uur of een paar dagen verdwenen. Een paar maanden is wel erg lang en zeer irritant..
In de link hieronder is e.e.a. te lezen. Er schijnt een injectie voor te zijn.
ik hoop dat je er wat aan hebt.

http://www.oogartsen.nl/oogartsen/oogleden/krampen_ooglid_spastische_trillende_oogleden_botox/

Toegevoegd na 2 minuten:
http://www.goedgevoel.be/gg/nl/143/Oogproblemen/article/detail/1072305/2010/02/25/Hoe-geraak-ik-van-een-trillend-ooglid-verlost.dhtml
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
botox krijgt ze niet omdat het niet "erg genoeg" is, ze zit er anders wel elke dag om te huilen en denkt dat t nooit over gaat, en kan niet mee op visite en al
Een trillend of bibberend ooglid kan erg irritant zijn, maar het is geen ziekte of aandoening. Het trillen van je ooglid ontstaat doordat de kleine spiertjes onwillekeurig samentrekken en ontspannen. De oorzaak van een trillend ooglid is meestal (over)vermoeidheid. Ook het langdurig inspannen van je ogen, zoals bij lezen, tv kijken of computeren, kan zorgen voor trillende oogleden. Het kan ook een verschijnsel zijn van stressklachten.

Om de trilling van je oog te stoppen of om het te voorkomen is het belangrijk dat je voldoende ontspant en rust neemt. Wat je moeder ook alvast kan proberen is enkele dagen geen koffie en thee drinken en geen chocolade eten. Dit zijn opwekkende middelen die krampen en trillingen kunnen veroorzaken. Hopelijk helpt het!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik heb het ook wel is gehad maar dat gaat echt vanzelf over het kan 1 dag duren maar ook net zoals bij je moeder wel een paar maanden iemand uit me klas heeft het zowat 5 maanden gehad maar is niks ernstigs het gaat vanzelf over ook al is het wel heeeeeeeel irritant maar verder is er niks ernstigs ofzo het is gewoon een kwestie van afwachten het is namelijk een spiertje die ja hoe leg ik dat uit. een soort van samentrekt wat die niet hoort te doen hij is gewoon een soort vanslag dat spiertje maar dat gaat vanzelf over(tenminste dat denk ik als het ook is wat ik denk dat het is)

heel veel suc6 en hoop dat het snel over is