Soort puist binnenkant elleboog (lees uitleg) wat kan dit zijn?

Ik heb al weken een grote pijnlijke bult aan de binnenkant van me elleboog. Precies op mijn aderen. Hij doet erg pijn en is rood en warm er om heen. Uitknijpen kan niet. Ook voel ik hem vrezelijk zeer doen met mijn arm buigen en strekken. Soms is hij even weg een twee dagen later is hij weer terug. Nu heb ik er ook 1 aan mijn andere arm maar dan veel kleiner. Ook deze doet pijn. De pijn is net of het een onderhuidse grote puist is. Maar ik vraag me af of dat ook zo is want het zit er nu al dik eb maand.. Herkend iemand dit?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
5.7K

Antwoorden (3)

Misschien is het een steenpuist. Ga er in ieder geval even mee naar de dokter. ALs het een steenpuist is is het niets bijzonders en krijg je er wel iets voor maar het kan ook iets anders zijn dus even naar laten kijken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wanneer dit een zwerende puist is dan kun je als volgt handelen: smeer de puist in met (vloeibare ) honing , doe er een verbandje om en herhaal dit nog eens als je dat nodig vind.
Honing is een natuurlijk middel dat helpt om de ontsteking sneller te laten rijpen en dus om te genezen, zelfs onze huisarts ziet hier het goede in.
Ik hoop dat je voldoende geinformeerd bent en hoop dat het vlug over gaat.
12 jaar geleden
Ik zou er zeker even mee naar een dokter gaan, het zou namelijk ook wel eens een ader ontsteking kunnen zijn en een maand met zo iets doorlopen is ook niet goed en ongemakkelijk. steenpuisten kun je ook met warme compressen rijp laten worden. dus niet bang zijn gewoon even een bezoekje aan de huisarts, liefs gooferikje
Bronnen: